Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Kunde inte låta bli när jag hittade detta idag.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: OSL
Destination: EWR via CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (totalt): 210 000p som bör bli 190 000p när jag ringer Tallin imorgon.
Skatter&avgifter (totalt): 2600kr
Antal resenär: 2 vuxna + 2 barn varav ett är över 11. Det suger poäng när barnen växer upp.
När (avresans tidpunkt): Augusti 2018
Bokad: idag
Är det verkligen värt att bränna en voucher om besparingen är 20k?

Kunde inte låta bli när jag hittade detta idag.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: OSL
Destination: EWR via CPH
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (totalt): 210 000p som bör bli 190 000p när jag ringer Tallin imorgon.
Skatter&avgifter (totalt): 2600kr
Antal resenär: 2 vuxna + 2 barn varav ett är över 11. Det suger poäng när barnen växer upp.
När (avresans tidpunkt): Augusti 2018
Bokad: idag

Är det verkligen värt att bränna en voucher om besparingen är 20k?
Jag fåt inte ihop poängen där. Bokat med Fly Premium eller Amex 2-4-1 eller en kombination?
@Dreamliner Har du bokat 3 st vuxna + 1st barn (50%) med Fly Premium? 60*3+(60/2)=210k poäng? Lyckades du verkligen applicera en voucher på den bokningen?

Om jag har räknat rätt, blir det så här:
(100.000 x 2 vuxna x 50% Amex 2-4-1 voucher) + (60.000 x 1 vuxen med FlyPremium) + (60.000 x 1 barn med FlyPremium x 50%) = 190.000 poäng​

Jag lyckades applicera en voucher i efterhand för ett antal år sedan. Därefter har jag fått tvärnej på det två gånger så jag vågar inte lita på att det går att applicera vouchers i efterhand.

Har en kompis som fick det gjort i efterhand i somras. Dock har jag för mig att det skall göras inom X timmar och både voucher samt poäng skall ha varit tilgängliga vid bokning men Tallin stängt. Nu när vanliga bokningen verkar kunna hjälpa till så kanske det har ändrats. Men som sagt, inte gjort det själv...

Passade på att nyttja poängen jag fått in på Miles & More via Mastercard, första gången jag bokar LH första klass med lång framförhållning!

Bonusprogram: LH Miles & More
Flygbolag: LH
Kabinklass: C + F
Avreseort: ARN
Destination: GIG
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 210.000
Skatter&avgifter (per person): 6.248 kr (ouch!)
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Sep 2018
Bokad: Jan 2018

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Var det samma pris för två enkelresor?

Hej alla!
Har en fråga.
jag har en flight bokad i business CPH-BKK-DPS t/r med Thai. Såg nu precis att det kommit ut en First-biljett om man istället flyger CPH-CDG-BKK-DPS (Thai) på ditvägen.

Restid CPH-BKK-DPS i business är 18h.
Restid CPH-CDG-BKK-DPS är 24,5h. Paris till BKK är i A380-800 First.

Är det värt att omboka ditresa för att få First med Thai trots att resan blir ca 6-7h längre?

Skulle vilja höra era idéer kring detta. Det ska tilläggas att jag aldrig flugit First.

Tack på förhand!

Toppen