Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag har en sådan bokning på G nu, systemet sa inte nej i alla fall, men de måste räkna på skatterna och skulle återkomma imorgon. Får se vad utfallet blir men systemmässigt så säger den i alla fall inte stopp när man inte försöker boka med voucher (pratade med vanliga kundtjänst).
Vad är rutten? :)

Undrar om man kan köra utresa via Asien till Frankfurt och sen open jaw från München tillbaka till Sverige via t ex USA :p
Om du bokar en open jaw så blir det ju tur och retur (man får inte ha en surface sector). Det borde väl dock gå att åka
ARN-HKG-FRA // MUC-EWR-ARN och betala som tur och retur inom europa. Det blir ju dock samma sak som att man skulle ha FRA-EWR-ARN på hemvägen

Undrar om man kan köra utresa via Asien till Frankfurt och sen open jaw från München tillbaka till Sverige via t ex USA :p

Varför begränsa sig till antingen eller? Boka FRA-MUC t/r som FRA-HND-JFK-ICN-MUC-ICN-JFK-HND-FRA vilket borde kunna ge 8 segment i F. (fördelen med att boka som t/r istället för att vara kreativ med en enkelresa är ju att man kan dela upp F-resandet på två tillfället till en relativt liten extra kostnad. Hur kul det än må vara att åka F så tror jag att det kan vara lite segt med 8 longhaul-segment i rad).

Nu måste jag ju dock säga att hur kul det än är så hoppas jag nästan att bokningar "inom Europa" via Asien och/eller USA inte går igenom. Det är ju knappast hållbart för SAS i längden och när det nu öppnats nya roliga routings (som USA via Asien som ändå bara är lite orimlig) så vore det ju trist om de stramar åt allting igen.

Varför begränsa sig till antingen eller? Boka FRA-MUC t/r som FRA-HND-JFK-ICN-MUC-ICN-JFK-HND-FRA vilket borde kunna ge 8 segment i F. (fördelen med att boka som t/r istället för att vara kreativ med en enkelresa är ju att man kan dela upp F-resandet på två tillfället till en relativt liten extra kostnad. Hur kul det än må vara att åka F så tror jag att det kan vara lite segt med 8 longhaul-segment i rad).

Nu måste jag ju dock säga att hur kul det än är så hoppas jag nästan att bokningar "inom Europa" via Asien och/eller USA inte går igenom. Det är ju knappast hållbart för SAS i längden och när det nu öppnats nya roliga routings (som USA via Asien som ändå bara är lite orimlig) så vore det ju trist om de stramar åt allting igen.
Tittar man SAS award chart så finns det dock ingen F award man kan betala för domestic europe. Måste vara cross boarder om man ska gå på vad som står i award chart i alla fall.

Så billigaste sättet att nöjesflyga i första klass är alltså till Mellanöstern-zonen?
En enkel (8 segment RTW) Arlanda - Europa är inte möjlig?

Toppen