Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bara en kommentar. Kan folk inte skriva ut vad flygplatskoderna betyder?
Visst jag kan kolla upp det men jag vet inte var SXM och FDF är.
Blir behagligare för mig att läsa bara.

Dem kan väl alla ;) säkert bland det mest sökta sedan vi blev en del av SkyTeam.

SXM - S:t Martin
FDF - Martinique

Men @palmen hur kommer du däremellan? Har sneglat på ö-hopping i Karibien, men tycker det varit lite svårt att hitta när man skall längre än grannön.

Dem kan väl alla ;) säkert bland det mest sökta sedan vi blev en del av SkyTeam.

SXM - S:t Martin
FDF - Martinique

Men @palmen hur kommer du däremellan? Har sneglat på ö-hopping i Karibien, men tycker det varit lite svårt att hitta när man skall längre än grannön.
Flightradar och titta avgångar så ser man vilka öar som kopplas ihop.

Har inte bokat något ännu men det som är på schemat är Antigua, Saba, Barbados och säkert några fler öar. Allt beror på om jag ska ticka länder eller chilla.

Bara en kommentar. Kan folk inte skriva ut vad flygplatskoderna betyder?
Visst jag kan kolla upp det men jag vet inte var SXM och FDF är.
Blir behagligare för mig att läsa bara.
SXM trodde jag de flesta kunde.
FDF är ju mindre känd men väldigt frekvent nu med skyteam.

Men kan hålla med, undvika förkortningar kan absolut vara att föredra.

Flightradar och titta avgångar så ser man vilka öar som kopplas ihop.

Har inte bokat något ännu men det som är på schemat är Antigua, Saba, Barbados och säkert några fler öar. Allt beror på om jag ska ticka länder eller chilla.

Japp, så jag gör. Men ser nu att du skriver Barbados och får ihop det bättre. Eller Guadeloupe kanske också får ett besök?

Tack för svaret. Ville säkerställa att jag inte missat något uppenbart knep. :cool:

Japp, så jag gör. Men ser nu att du skriver Barbados och får ihop det bättre. Eller Guadeloupe kanske också får ett besök?

Tack för svaret. Ville säkerställa att jag inte missat något uppenbart knep. :cool:
Barbados är en bra hub för connection till väldigt många öar, därav planeras ett kortare stopp där för att ta sig vidare.

• Gilla
Reactions: Gus
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France + Garuda + SAS
Kabinklass: Economy + Business
Avreseort: GOT
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 71250p. (2-4-1 använda)
Skatter&avgifter (per person): 2065 SEK
Antal resenärer: 2st (fru och barn #2 på separat bokning)
När (avresans tidpunkt): Juni 2026
Bokad: 2026-06-11
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares + SAS Site
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Efter lite HUACA så fick jag tag på en rederlig norsk dam som tog god tid på sig men bara hade bestämt sig för att lösa det hela

Utresa
GOT-CDG - Air France - E190 - Economy
CDG-SIN - Air France - B789 - Economy
SIN-DPS - Garuda - B738 - Economy

Hemresa
SIN-CDG - Air France - B789 - Business
CDG-FRA - Air France - E190 - Business
FRA-CPH - SAS - E195 - Business
CPH-GOT - SAS - A20N - Business

En ändring på denna resa pga att den orange-hyade herren i väst känner att det är käckt att strula med Indonesiska flygbränsletillgångar. Kunde däremot förbättra resan med business på hemvägen som följd, även om 3 intra-europa flighter känns lagom lockande.

Fick en ny hemresa till denna pga lite strul med Garuda. Detta leder däremot till att jag kommer bli tvungen att ta mig ifrån KUL till SIN inför hemresan samma dag.

Hur hade ni resonerat kring detta? Lösa billigast möjligast fulbiljett från KUL med Batik med 6h+ lucka mellan ankomst och avgång till SIN-CDG, med vetskapen att man får gå ut och re-checka väskor på Changi? Eller lösa en semi-flex biljett med SQ i förhoppning om att de kan interlina baggage till resan ovan (de ska kunna i teorin)?

Last edited:
Fick en ny hemresa till denna pga lite strul med Garuda. Detta leder däremot till att jag kommer bli tvungen att ta mig ifrån KUL till SIN inför hemresan samma dag.

Hur hade ni resonerat kring detta? Lösa billigast möjligast fulbiljett från KUL med Batik med 6h+ lucka mellan ankomst och avgång till SIN-CDG, med vetskapen att man får gå ut och re-checka väskor på Changi? Eller lösa en semi-flex biljett med SQ i förhoppning om att de kan interlina baggage till resan ovan (de ska kunna i teorin)?
Tveksamt om SQ och AF har interline-avtal? Hade tagit 6h mellanlandning. Det är ju en ganska trevlig flygplats ändå.

Enligt KVS tool så var de det. Använder du den eller MITA för din awardtjänst så kan du ju hitta det där.
Kollade faktiskt i Amadeus. SQ har interline-/ticketingavtal med både AF och SK (TGAD-SQ visar både AF och SK i listan), så genomcheckning av bagage bör åtminstone vara tekniskt möjlig.

Däremot är det ju ingen garanti att SQ checkar igenom väskan på separata biljetter – det hänger ofta på lokal policy och agenten vid incheckningen.

Toppen