Så är det absolut, lite diskussion kan det bli och ibland nytt BP. I praktiken är det däremot väldigt svårt att neka PAX då resan redan är påbörjad (på samma PNR), ansvaret förskjuts.Jag har ofta upplevt att bolaget på senare sträckor velat byta ut BP till sitt eget. Både med EVA och Singapore skriver de då ut namn enligt pass och inte enligt bokningen, det har lett till en del frågor då jag har bokning med tilltalsnamnet som är namn två. Alltid fått åka vidare till slut.
Kanske det blir problem på hemvägen när Virgin flyger första benet då? Bör vi vara oroliga för problem?Så är det absolut, lite diskussion kan det bli och ibland nytt BP. I praktiken är det däremot väldigt svårt att neka PAX då resan redan är påbörjad (på samma PNR), ansvaret förskjuts.
Har också hänt mig ett par ggr för min fru när vi rest österut (använder andranamn som tilltalsnamn) men har aldrig orsakat något mer än lite pustande och frustande från draken.
Mitt tilltalsnamn Tomas är inte först i mitt fullständiga namn, och jag kör alltid med "kortformen" på biljetter. Det ledde i somras till att jag inte kunde checka in i automat med Delta, utan fick gå till manuell disk. (Någon APIS fanns inte längre hos SAS; det här var en EB-bokning.) Å andra sidan hade jag bagage så jag hade ändå behövt gå dit (men en annan kö). Mer problem än så blev det inte, och inte ens någon fråga eller påpekande vid den manuella hanteringen, men det var bra att kunna gå till den korta SkyPriority-kön.Jag funderar på detta med ett eller flera namn i bokningar. Tidigare har jag alltid bara skrivit tilltalsnamn på bokningarna till usa etc Och sen lagt till alla namnen i apis. Nu har vi en resa via London till Maldiverna med Virgin. När jag scannar passet meddelar den att namnet in överensstämmer med namnet i bokningen. Dock funkar det att scanna passet via KLM som också flyger 2ben. Kommer det bli problem för oss? Aldrig varit med om detta innan. Tittar jag i SAS appen ser allt bra ut och samma på KLM?
Kanske det blir problem på hemvägen när Virgin flyger första benet då? Bör vi vara oroliga för problem?
Mitt tilltalsnamn Tomas är inte först i mitt fullständiga namn, och jag kör alltid med "kortformen" på biljetter. Det ledde i somras till att jag inte kunde checka in i automat med Delta, utan fick gå till manuell disk.
Ja vi får hoppas det löser sig då. Klm och Sas säger att allt är ok så vi håller tummarna. Tack alla för input!Jag är i samma situation, aldrig varit problem annat än att online checkin inte fungerat ibland
MEN, för en månad sedan fick jag problem i USA fick inte gå förbi TSA agenten i Boston där de kollar pass och boarding pass de vägrade och sa fel namn, fick en lapp och fick gå tillbaka till American Airlines, han suckade och knappade lite på datorn och sa att han ändrat i system, fick nytt boarding pass med precis samma namn men nu släppte TSA igenom mig.
Var orolig för hemresan från Phoenix men det gick bra, de kollade inte ens boarding pass bara scan av pass och ansikte.
Jag hoppas de inte ändrat något i USA nu utan att detta brar var en extra nitisk TSA agent.
Stämmer verkligen poängen där? Borde vara 165 000 med voucher per person.Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France, Vietnam Airlines, KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 82,500 plus 1st Amex 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1200ish
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2025
Bokad: Februari 2025 initialt, men ändring av hemresa och tillägg av feeder flights nu i Augusti
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0
Flighter:
GOT-CDG - Air France (Hop) - EMB 175 - Business
CDG-HAN - Vietnam Airlines - A359 - Business
HAN-HND - Vietnam Airlines - B789 - Business
HND-HAN - Vietnam Airlines - B789 - Business
HAN-FRA - Vietnam Airlines - B789 - Business
FRA-AMS - KLM (Cityhopper) - EMB 195 - Business
AMS-GOT - KLM (Cityhopper) - EMB 195 - Business
Bra spottat! Gick lite för snabbt där, ska publicera en ny. Tack för påpekandet!Stämmer verkligen poängen där? Borde vara 165 000 med voucher per person.
Stämmer verkligen poängen där? Borde vara 165 000 med voucher per person.