Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS & Delta
Kabinklass: Business & Eco
Avreseort: CPH
Destination: ATL, MCO
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 30000 med Flypremium
Skatter&avgifter (per person): 903+53kr.
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): Dec 2025
Bokad: Augusti 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja för CPH-ATL, ATL-MCO krävde telefonsamtal
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Flighter:
CPH-ATL: SAS A330-300 - Business
ATL-MCO: Delta B757 - Eco
Ett samtal med proffsig agent löste sista benet. Slapp ändringsvgift på 750kr, oklart varför, är EBD, kanske det är orsaken. Hemresa ca tio dagar efter ankomst ska lösas senare. Kul att kunna ge något tillbaka till familjen givet alla dagar man är bortrest hemifrån pga jobbet.

Har du blivit biljetterad än?

Förutsatt att du skrivit rätt på poängkostnaden ovan så är routingen inte giltig och du löper stor risk att bli avbokad. Blandar du in Delta i det hela blir det en partneraward och då gäller inte FlyPremium längre. Om inte heller skatterna och avgifterna justerade så kan de dessutom glömt ta betalt.

Annars bara att gratulera!

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS, Air France, Virgin
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda är tanken (justnu Cdg)
Destination: Open jaw PHX dit o LAX hem
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 65000
Skatter&avgifter (per person): 3870 SEK
Antal resenärer: 4 (2 vuxna, 1 barn samt 1 infant)
När (avresans tidpunkt): Dec 2025
Bokad: maj 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 10+

Cdg - Phx: AF A350-900 business
Lax - Lhr: Virgin 787-9 business "coffin/dracula class"
Lhr - Arn: Sas business

Blir jul och nyår i Staterna med en mini road trip mellan Phoenix och LA, möjligtvis med stopp i Palm Springs.
Har tappat räkningen på hur många gånger ja ringt o surrat med Sas angående denna bokning. Resan va initialt bokad till Lhr till Lax båda hållen men valde att byta destination på utresan till Phoenix då vänner bor där samt att Air France 350 känns roligare än Virgins Boeingsäten på en dagsflygning.
Har fortfarande inte hittat feeder till Cdg, men borde lösa sig till dec kan man hoppas.

Det där borde inte gått att boka då det är dubbel open jaw. Hade varit väldigt tyst om den och inte rört den då den inte borde ha gått igenom.

Det där borde inte gått att boka då det är dubbel open jaw. Hade varit väldigt tyst om den och inte rört den då den inte borde ha gått igenom.

Det verkar vara lite vilda västern på bokningen just nu om man ska gå efter alla lyckade bonusbokningar med konstiga prissättningar.

Någon som hittat en lösning på ”Din session har timeat ut”-problemet? Är ju helt hopplöst.
Jag löste det genom att logga ut/in på nytt på SAS egna hemsida. Därefter kunde jag söka resor på nytt. Den verkar (i alla fall i mitt fall) inte synka riktigt att man är inloggad.

Passar på att ställa en egen fråga. Jag har bevakning genom awardfares arn-lax i december på ett antal specifika datum. Jag tycker att det titt som tätt kommer ut nya bokningsbara biljetter, beror detta främst på att tidigare bokningar har avbokats, eller är det vanligt att bolagen släpper bonusresor lite titt som tätt?

Passar på att ställa en egen fråga. Jag har bevakning genom awardfares arn-lax i december på ett antal specifika datum. Jag tycker att det titt som tätt kommer ut nya bokningsbara biljetter, beror detta främst på att tidigare bokningar har avbokats, eller är det vanligt att bolagen släpper bonusresor lite titt som tätt?

Båda delarna.

Toppen