Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag, min fru och vår dotter ska snart resa till Maldiverna i början av maj med Turkish Airlines. Nu, cirka tre veckor innan avresa, ser jag att många hotell har rea – men problemet är att de inte är ombokningsbara.

Hur många dagar innan måste TK boka om ifall flyget skulle ställas in eller ändras?
TK skiter ju i de flesta skyldigheter de har, så de kan mer eller mindre boka om när som helst och hur som helst utifall de skulle vilja. Du kan få inställt flyg dagen innan och erbjudas åka 3 dagar senare, sånt har hänt även om det är ovanligt.

TK skiter ju i de flesta skyldigheter de har, så de kan mer eller mindre boka om när som helst och hur som helst utifall de skulle vilja. Du kan få inställt flyg dagen innan och erbjudas åka 3 dagar senare, sånt har hänt även om det är ovanligt.
Ok, tack. Har sas någon skyldighet att boka om mig då?

Gäller försäkringen om det blir inställt på boende ? (tänker hemförsäkring, har en ganska bra reseförsäkring via IF)

Gäller försäkringen om det blir inställt på boende ? (tänker hemförsäkring, har en ganska bra reseförsäkring via IF)
Vad din försäkring täcker bör du titta upp själv och kontakta försäkringsbolaget. Lita inte på vad någon på nätet skriver då det bara är du som har koll på vilka försäkringar du har.

Har bokat en bonusresa (EB-poäng på sas.se) i business med KLM ARN-AMS-LIS och en av oss är EBG. Enligt sas-appen kommer vi in i båda SAS guldloungerna på T5 och lounge 25 på AMS, men inget om Pearl T2. Bara lounge 25 är nämnd i KLM-appen (ej inloggad), dvs ingen alls på ARN. Är alltså inte Pearl T2 tillgänglig vid bonusresor eller varför är den inte nämnd i bokningen?

Vi har i nästa vecka en bonusresa i biz med KLM till Aruba via AMS kvällen innan. Skulle vilja byta ARN-AMS från KLM Cityhopper (Embraer 195) till ett tidigare SAS plan. Vågar man sig på en ombokning eller är det att riskera för mycket?

Vi har i nästa vecka en bonusresa i biz med KLM till Aruba via AMS kvällen innan. Skulle vilja byta ARN-AMS från KLM Cityhopper (Embraer 195) till ett tidigare SAS plan. Vågar man sig på en ombokning eller är det att riskera för mycket?
Ser inte någon direkt risk. Byte från KLM till SAS har inte varit några problem för mig, KLM till annat KLM eller SAS till KLM är dock (som noterats på forumet) svårt att få igenom om långa benet är med KLM.

Med så kort framförhållning och alla horribla historier om biljetter som avbokas av agenter senaste tiden hade jag inte vågat chansa. Är ni ok med att kanske inte åka och kan avboka allt (hotell, aktiviteter) så hade jag kanske chansat.

Toppen