Är det en Miles&More awardresa eller Eurobonus?Har en Star Alliance Award med Swiss Air där det under ”mina bokningar” på SAS står som en tidsändring (2 timmar tidigarelagd), men märkligt nog har jag fått den nya utställd utan att ha accepterat ändringen. Fick inget sedvanligt mail/sms om att acceptera.
Det är 3 ben och de 2 första till Zürich gör resan omöjlig för oss, SAS kan ju inte röra den och bara boka om till Skyteam (som ej har tillgänglighet). Är det värt höra med Swiss om dom kan boka om eller riskerar det paja allt?
EuroBonus Slutet på mars.Är det en Miles&More awardresa eller Eurobonus?
När är resan?
Vi hade en revenue biljett ARN-ZRH-SIN-ZRH-ARN med LX, dock utställd av LH och där vi råkade ut för en senarelagd retur fr. ZRH som gjorde att vi skulle anlända 2,5 senare än planerat, vi fick alternetiven att boka om, och oavsett vilka boknigsklasser som fanns tillgängliga. Vi hade P på alla ben, men blev ombokad till C, D och Z när vi kontakatde SWISS...EuroBonus Slutet på mars.
Lite intressant datapunkt här, en Award retur i Bus med KA från LHR till NBO har gått upp till över 4,000 sek exkl bokningsavgiften lå,450 sek. Trodde det var smart att göra så ocg sedan lägga till ett ben frånARN alt köpa en positionering, men de där nya skatterna från UK är ju inte roliga…
Kostar inga fler poäng eftersom poäng priset avgörs av avrese- och destinationszon, som i det här fallet innebär samma poängpris. Skatterna kommer att räknas om och du slipper APD.Aha, det har kag faktiakt inte provat - du menar att jag ringer sas agenterna och ber dem lägga på ett ben manuellt? Har läst om det på forumet men inte testar själv. Räknas resan som en då utifrån ARN så blir det ju lägre skatt, tack för,tipset.
Fråga, den kom inte upp i sas motor, men hur debiteras ett sådant tillägg rent poängmässigt ? om det nu fi ns tillgänglighe5, det är väl ett pris per zon oavsett om det är en eller flera byten ?