Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Letar resa eurobonusresa CPH-Karibien (UVF, BGI) och hittar ekonomiresor via LHR. Skatten är i stort sett densamma om jag bokar utan anslutning till LHR (skiljer sig 100kr /person) och landar totalt på 3453kr/person respektive 3532kr/person. Är detta korrekt eller räknar SAS hemsida fel? Jag var av uppfattningen att flygskatterna ut från London var dyrare och att man slipper dem när man reser transfer via LHR.
Det är premium biljetter från UK som har väldigt höga skatter, i ekonomi är det inte lika blodigt.

Så långt är han nog med - frågan är varför det skiljer så lite i en bokning som utgår från CPH istället för LHR. Var ju en del spekulationer tidigare om att SAS avsåg lägga beslag på UK-skatterna när man la på en feeder, men trodde det hade avfärdats?
Aha. Förstod det som att det gällde anslutning via LHR eller inte via LHR. Men det verkar ju åtminstone inte handla om att lägga på en feeder över telefon, utan det är en genomgående sökning på sas.se.

Men ja, man kan ju undra varför det skiljer så lite som 100 SEK – man borde tappa en APD på 90GBP, men få lägga till en transportskatt Danmark till slutdestination på 300 DKK. Beroende på när resan sker då. Och ytterligare en passageraravgift för benet CPH-LHR.

Gör jag samma sökning CPH-LHR-UVF vs LHR-UVF ToR i ekonomi så skiljer det ~450 SEK till Köpenhamns fördel (2954 SEK vs 3409 SEK).

Aha. Förstod det som att det gällde anslutning via LHR eller inte via LHR. Men det verkar ju åtminstone inte handla om att lägga på en feeder över telefon, utan det är en genomgående sökning på sas.se.

Men ja, man kan ju undra varför det skiljer så lite som 100 SEK – man borde tappa en APD på 90GBP, men få lägga till en transportskatt Danmark till slutdestination på 300 DKK. Beroende på när resan sker då. Och ytterligare en passageraravgift för benet CPH-LHR.

Gör jag samma sökning CPH-LHR-UVF vs LHR-UVF ToR i ekonomi så skiljer det ~450 SEK till Köpenhamns fördel (2954 SEK vs 3409 SEK).
Resan gäller dec-jan så kanske är nya avgifter/skatter då?

Tja någon som vet vad som händer om man behöver göra en ändring i en VN bokning som gjordes innan x2 p slog igenom? Kommer det slå om till x2?

Toppen