Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Förstår verkligen inte varför man ska behöva boka i två steg på detta sätt... Men ja, har behövt ringa några gånger under helgen och även tidigare i december och har alltid kommit fram snabbt så det är positivt!
Mm, speciellt när agenterna man pratar med (på premiumsupporten) beklagar sig över att det är så många ändringar av reglerna fram och tillbaka att de har svårt att hänga med.

Ring in en ändring, kostar 150kr. Finns risk att de måste avboka och boka igen och ingen garanti då att awardsen åker tillbaka i poolen. Tyvärr så är nog den risken mindre än att en check-in agent skulle neka inträde när dom ser skillnaden mellan pass och biljett.
De sa att jag var tvungen att betala 15€ istället för 150 kr (allt annat var omöjligt :) ), sedan fick jag mellanskillnaden tillbaka. Sedan ringde de tillbaka och ville att jag betalade mellanskillnaden igen :p Men det var en bonusresa tillbaka om några dagar, vill ju hem så vad gör man :) Hoppas de får koll på reglerna snart...

• Haha
Reactions: Gus
Efter 40+ HUCA har jag lyckats avboka endast hemresan på den ursprungliga bokningen med Star Alliance. I samband hittade jag en bonusresa i ekonomi med Skyteam från BKK till IST med 3 mellanlandningar den 4:e jan. IST till ARN får nog bli köpebiljett som det ser ut nu. Men nu är resan hem i alla fall möjlig. Med lite tur hittar jag en bättre hemresa med Skyteam, men vi får se. Hotellet i Wien med julmarknader & i Bangkok med fyrverkerirum kommer nog göra det värt att komma hem i ekonomiklass. Hoppas jag :)
Lyckades till slut boka om till Bangkok - Köpenhamn - Arlanda den 2 januari istället (först var hemresa 3 jan, därefter 4 jan enligt ovan)

Efter mycket strul.
1.) Gick inte att boka via hemsidan när vouchern skulle användas.
2.) Bortkopplad efter 1½ timme i telefonkö.
3.) Bortkopplad när jag börjat prata med en agent efter ytterligare 1 timmes väntan. (hon ringde inte upp)
När jag ringde för fjärde gången kom jag fram till en engelsktalande agent inom bara någon minut.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: Air France, SAS
Kabinklass: C
Avreseort: Stockholm Arlanda [ARN]
Destination: Saint Maarten [SXM]
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (totalt för 1 pax): 73750 plus Amex 50% voucher
Skatter&avgifter (per person): 1354 SEK + 850kr
När: 16-23/9 -25
Bokad: 31/12 -24

Toppen