Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Jag råkade i all stress missa 3 bokstäver ur min sons fulla efternamn, typ ”Eriks” istället för ”Eriksson”, 3 bokstäver fattas. Det är en Skyteam/virgin-bokning. Hur gör jag?
Den bör avbokas och bokas på nytt. Jag har inte hört att man kan ändra namn på skyteam men någon kanske kan dementera i så fall. Annars brukar det vara en bokstav fel som är godkänt enligt IATA normer, men i detta fallet är det mer än så.

Jag råkade i all stress missa 3 bokstäver ur min sons fulla efternamn, typ ”Eriks” istället för ”Eriksson”, 3 bokstäver fattas. Det är en Skyteam/virgin-bokning. Hur gör jag?
Ring in en ändring, kostar 150kr. Finns risk att de måste avboka och boka igen och ingen garanti då att awardsen åker tillbaka i poolen. Tyvärr så är nog den risken mindre än att en check-in agent skulle neka inträde när dom ser skillnaden mellan pass och biljett.

Fast detta är infant va? Min syster hade samma problem. Hon lade helt enkelt till en till infant på samma bokning med rätt namn, och sade i incheckning att den felstavade ”inte ska med”.

Fast detta är infant va? Min syster hade samma problem. Hon lade helt enkelt till en till infant på samma bokning med rätt namn, och sade i incheckning att den felstavade ”inte ska med”.
Jag ringde kundtjänst som sa att deras robot gör så automatiskt och att namnet förkortas om det blir för långt, så det var alltså inte mitt fel utan automatiskt.

Hur som helst, Ja, det är en 1,5-åring. Men spelar det ändå roll om namnet är fel? Kundtjänsten menade att det inte alls var något problem.

Jag ringde kundtjänst som sa att deras robot gör så automatiskt och att namnet förkortas om det blir för långt, så det var alltså inte mitt fel utan automatiskt.

Hur som helst, Ja, det är en 1,5-åring. Men spelar det ändå roll om namnet är fel? Kundtjänsten menade att det inte alls var något problem.
Har aldrig varit med om det. Man får ju hoppas att deras check-in agent har fått samma info...

Bokningsprocessen allt annat än smidig numera, tog nästan tre timmar från start till mål. Går inte att boka hela sträckan online. Anslutningsflyg med SAS finns i Plus på hemsidan, men bara bokningsbart i Minus kombinerat med Virgin när man ringer in. Föredömligt kort kö på telefon dock, trots att det är eftermiddagen före julafton.
Förstår verkligen inte varför man ska behöva boka i två steg på detta sätt... Men ja, har behövt ringa några gånger under helgen och även tidigare i december och har alltid kommit fram snabbt så det är positivt!

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen