Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Avståndet mellan käkarna är ju ett problem. Men vad med hemresa från annan zon? Är det numera OK, eller hade du bara tur? I detta fallet är kostnaden densamma, men vad händer om de är olika?

Edit: Inser att KUL är dyrare och att du betalat genomsnittet.

Avståndet mellan käkarna var ju marginellt på rätt sida.

ARN-JNB - 5 937 miles
KUL-ARN - 5 838 miles
JNB-KUL - 5 285 miles

Gapet är ju mao mindre än någon av käkarna. Däremot så var det lite gnissel på att det var på olika kontinenter. Men när jag förklarade att gapet var kortare än de andra sträckorna så fick jag den sen godkänd.

Priset är som du listade ut: (165*0,5) + (210*0,5) = 93,75

Någon som lyckats boka award med SAS för USA inrikes?

Hittar flyg till USA men ingenting inrikes. Förra året var det inget problem att hitta men nu är det helt tomt.

Någon som lyckats boka award med SAS för USA inrikes?

Hittar flyg till USA men ingenting inrikes. Förra året var det inget problem att hitta men nu är det helt tomt.
Har du tittat högre upp på Eurobonus-bokningssidan och kollat den "banner" som dyker upp där? I och med att inget från United dyker upp, och Air Canada inte är bokningsbart US-US p.g.a. cabotage-regler, blir det väl inget kvar att visa? Ryktet säger dock att UA är bokningsbart om man ringer in.

Skärmavbild 2024-07-14 kl. 13.34.47.png

Jag ringde kundservice. De kunde inte hitta någonting med United inrikes i USA. Det finns över Vancouver och sen ner till Vegas. Med andra ord, in i usa, ut ur usa och in igen samma dag.

Jag ringde kundservice. De kunde inte hitta någonting med United inrikes i USA. Det finns över Vancouver och sen ner till Vegas. Med andra ord, in i usa, ut ur usa och in igen samma dag.
Sök på AC sidan, kolla efter X klass. Eller Seats.aero var en bra resurs också att hitta möjliga rutter i april när jag sökte.
Det är svårt inrikes USA men inte omöjligt, om man är flexibel

Kundtjänst söker väl A-B, finns inget direkt kommer de inte söka med ljus och lykta...

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa + SAS + Swiss
Kabinklass: First Class / Business
Avreseort: Stockholm
Destination: New York
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng, per person: 52500p + 2 för 1 voucher
Skatter & avgifter, per person: ca 1500 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juli
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares.
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Japp.
HUACA? Jotack, efter 4 samtal där agenterna nekade att boka pga 241 på helgen och den "nya" 72h regeln. Fortsätt försök tills du hamnar hos en vänlig agent.

Utresa: ARN - MUC - JFK (LH First Class)
Utresa: ARN - ZRH - JFK (Swiss First Class)
Hemresa: EWR - ARN (SAS Flypremium Business)

Utresan vart inställd så jag ringde Lufthansa för att få till en ombokning och de erbjöd biz via Reykjavik vilket vi inte tackade ja till. Första agenten påstådde att jag inte kunde bli ombokad till first med annat bolag då det var en poängbokning. Samma med andra samtalet men när jag ringde en tredje gång hittade agenten First dagen efter med Swiss vilket jag tackade ja till. Spännande att få testa Swiss F som egentligen inte ska gå att boka med poäng. Det är dock deras A330 men vad gör det, man får vara glad att man slapp biz.

Jag har inte fått till det med att lägga till mitt eurobonusnummer på bokningen, någon som har någon erfarenhet av det? Kan vi göra det när man checkar in på flygplatsen? Blev ombokad till bokningsklass Z + F så vi borde få poäng om jag inte har helt fel.
Bara att gratulera! Kommer bli bra med poäng på det där, kan ju även kreditera M&M om du vill.

Du kan lägga till valfritt bonusnummer vid incheckning, worst case får du göra efterregistrering.

Toppen