Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Tack, jag misstänkte det men det var inte läge för HUACA, jag hade sett ganska många segment försvinna under de senaste dagarna och ett mitt under samtalet så var inte sugen på att släppa dem.
Blir en ombokning ändå lite senare så det får fixa sig då.
På det temat, någon som har förslag på rolig routing ICN-TPE? SAS förslår direkt eller via HKG eller BKK för 30k poäng om jag vill boka det separat (annars så kan jag få in direktflighten i originalbokningen inom 8 segment).
ICN-TYO med Asiana flyger en A380 om du gillar det, sen kan du nog köra EVA-TPE i deras biz också :)

Fick en schemaändring från Turkish, ursprungliga 90 minuter på IST blev 85. Rutten än PMO-IST-CPH, med TK hela vägen.

Kan nån vänlig själ kolla MCT TK-TK international på Istanbul så jag vet om jag behöver agera eller låta bli?
Enklaste är att du söker på din route på ditt datum. Går det att boka online så är du ok.

Mycket bra och kompetent agent som hittade allt jag vill ha. Blev stök att lägga till vissa segment, då tog han bort vissa segment, meckade runt och hittade de som inte sågs först. Smidigt.
Raka motsatsen mot dagens agent.
Mr B: jag undrar om det finns ngn alternativ utresa?
Agent: (snabbt och oengagerat svar) nej, finns inte
Mr B: jag undrar om det finns ngn alternativ hemresa?
Agent: (snabbt och oengagerat svar) nej, finns inte
(nu insåg jag det lönlösa i att fortsätta samtalet)
Mr B: ok, tack för idag
Agent: lycka till

Fick tyvärr inte skriva ngn utvärdering.
Edit. namnet på agenten förstås uppförd på min ”lägg på-direkt-lista”.

Passade på att boka om en businessresa till Atlanta efter en tidtabellsändring, inga problem att ändra till nytt datum för hemresan.
Upptäckte sen att val av sittplats kostar och att totalt incheckade väskor minskat från sex till fyra (två pers. en EBG som bokat resan)
Ringde in igen och nya agenten fixade gratis val av sittplats och nämnde även något om att loungeacess var tillagt,
agenten kunde dock inte ändra antalet incheckade väskor vilket jag godkände eftersom vi inte behöver sex incheckade väskor.
Undrar bara om vi behöver vara oroliga för ev. andra problem vid hemresan eller om vi ska låta det vara som det är?

Passade på att boka om en businessresa till Atlanta efter en tidtabellsändring, inga problem att ändra till nytt datum för hemresan.
Upptäckte sen att val av sittplats kostar och att totalt incheckade väskor minskat från sex till fyra (två pers. en EBG som bokat resan)
Ringde in igen och nya agenten fixade gratis val av sittplats och nämnde även något om att loungeacess var tillagt,
agenten kunde dock inte ändra antalet incheckade väskor vilket jag godkände eftersom vi inte behöver sex incheckade väskor.
Undrar bara om vi behöver vara oroliga för ev. andra problem vid hemresan eller om vi ska låta det vara som det är?
6 väskor stämmer ju.

Man får två väskor i Business, vilket blir 4 väskor. Sen får man som EBG+ 2 väskor till, vilket i ert fall blir 2 väskor då bara en av er är EBG.

Toppen