Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Caru

Medlem
Fråga till mer kunnigt folk!

Jag har i dagsläget en bonusresa bokad över jul med Singapore Airlines från Stockholm till Singapore med mellanlandning i London. Jag skulle vilja addera ett leg från Singapore till Bangkok med Thai Airways men givet att SQ har stängt ner möjligheterna för nya bonusresor undrar jag om rådet fortsatt är att inte försöka ändra på något?
 

eddo

Medlem
Fråga till mer kunnigt folk!

Jag har i dagsläget en bonusresa bokad över jul med Singapore Airlines från Stockholm till Singapore med mellanlandning i London. Jag skulle vilja addera ett leg från Singapore till Bangkok med Thai Airways men givet att SQ har stängt ner möjligheterna för nya bonusresor undrar jag om rådet fortsatt är att inte försöka ändra på något?
Det har rapporterats att det inte ska vara några problem att lägga ändra/lägga till andra segment i bokningar som också innehåller SQ-flyg. Som alltid är det dock en risk när SAS är inne och pillar i bokningen (att den inte biljetteras i tid tex) så om det är en risk du är beredd att ta är upp till dig själv.

OM du väljer att göra ändringen så hade jag sett till att göra den med en agent som kan räkna om skatter och biljettera om direkt under samtalet så att allt är klart när ni lägger på.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

lillemannen

Medlem
Fråga till mer kunnigt folk!

Jag har i dagsläget en bonusresa bokad över jul med Singapore Airlines från Stockholm till Singapore med mellanlandning i London. Jag skulle vilja addera ett leg från Singapore till Bangkok med Thai Airways men givet att SQ har stängt ner möjligheterna för nya bonusresor undrar jag om rådet fortsatt är att inte försöka ändra på något?
Jag hade en resa under jul & nyår med SQ. Min erfarenhet är, rör den inte. Inte för att det inte går att göra detta men om personen ifråga gör fel får du aldrig tillbaka din ursprungliga bokning
 

Gus

Medlem
Jag hade en resa under jul & nyår med SQ. Min erfarenhet är, rör den inte. Inte för att det inte går att göra detta men om personen ifråga gör fel får du aldrig tillbaka din ursprungliga bokning
Gjorde du en ändring och sedan försvann hela biljetten eller vad är din erfarenhet?

Jag är i en liknande situation. Har en resa vid nyår till Thailand, flyger med Singapore på hemresan. Dock flyger vi ut okristligt tidigt från Arlanda med Austrian så att jag skulle vilja byta ut det planet till en senare avgång.

Dessutom har jag 36 000 poäng som går ut i november. Om jag bokar om resan så används dessa i Thailandsresan istället.
 

Gus

Medlem
OM du väljer att göra ändringen så hade jag sett till att göra den med en agent som kan räkna om skatter och biljettera om direkt under samtalet så att allt är klart när ni lägger på.
Är det störst chans att stöta på en sådan agent vid Amex 2-4-1 numret eller SAS vanliga nummer?
 

lillemannen

Medlem
Gjorde du en ändring och sedan försvann hela biljetten eller vad är din erfarenhet?

Jag är i en liknande situation. Har en resa vid nyår till Thailand, flyger med Singapore på hemresan. Dock flyger vi ut okristligt tidigt från Arlanda med Austrian så att jag skulle vilja byta ut det planet till en senare avgång.

Dessutom har jag 36 000 poäng som går ut i november. Om jag bokar om resan så används dessa i Thailandsresan istället.
Jag hade en bokning och jag ville lägga till ett ben från LHR till CPH på hemresan. Den blev genomförd per telefon men aldrig utförd till biljett. Platserna var sedan försvunna när jag påtalade att min biljett är borta, fanns inget att göra. Har kvar en och kommer inte att röra denna i alla fall.
 
  • Wow
Reactions: Gus

Rickard_O

Medlem
Gjorde du en ändring och sedan försvann hela biljetten eller vad är din erfarenhet?

Jag är i en liknande situation. Har en resa vid nyår till Thailand, flyger med Singapore på hemresan. Dock flyger vi ut okristligt tidigt från Arlanda med Austrian så att jag skulle vilja byta ut det planet till en senare avgång.

Dessutom har jag 36 000 poäng som går ut i november. Om jag bokar om resan så används dessa i Thailandsresan istället.
Här är min erfarenhet

 

jumbooze

Medlem
Har en en Award med Avianca ( inget att se framemot , här får målet bli att njuta på plats istället )
Nu har jag fått schemaändring och vill boka om men agent ser inte samma tillgänglighet som SAS Star Award bokning sidan.
Skulle ni köra på Huaca eller har ni varit med om att tillgänglighet skiljer sig mellan systemen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Toppen