Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

aruba1

Medlem
Ja, det är kanske bäst så. Så här står det på Air Indias webbsida gällande deras Male linjen.
Tack Dr.Miles!
Enligt rapporter från andra resenärer på bl a flyertalk ska det inte behövas visum för just flighten AI 0263 då denna är en international flight. Det förutsätter förstås att bagaget är incheckat hela vägen, dvs. i vårt fall från PVG till MLE, vilket inte borde vara något problem då vi flyger Air India hela vägen. Enligt uppgift avgår flighten AI 0263 från terminal 3 utrikes vilket stärker teorin att inget visum krävs.
Jag har för säkerhet skull även mailat Air India för att få allt ovan bekräftat.

Tack Dr.Miles!
Enligt rapporter från andra resenärer på bl a flyertalk ska det inte behövas visum för just flighten AI 0263 då denna är en international flight. Det förutsätter förstås att bagaget är incheckat hela vägen, dvs. i vårt fall från PVG till MLE, vilket inte borde vara något problem då vi flyger Air India hela vägen. Enligt uppgift avgår flighten AI 0263 från terminal 3 utrikes vilket stärker teorin att inget visum krävs.
Jag har för säkerhet skull även mailat Air India för att få allt ovan bekräftat.
Återrapportera gärna sen, fungerar det utan visum så kan den flighten vara ett bra alternativ för framtiden!
Blir det för övrigt något trevligt hotell på Maldiverna?

Dr. Miles

Expert
Tack Dr.Miles!
Ja, just det.
Air Indias flightnummer mellan AI001 och AI399 räknas som utrikesflyg och de avgår från utrikes del av Delhi terminal 3 (de som avgår från Delhi).

Jag träffade en svensk tjej som flög Stockholm->Delhi med Air India och skulle fortsätta att flyga vidare till Goa med Air India förut.
Hon sa att hennes väska var taggad till Goa och hon gick genom utrikes säkerhetskontroll vid transfer.

Krotan

Medlem
Gjorde nyss en bokning för en weekend i Seoul i september.
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tänker mig försöka boka om till LH F på utresan. Vad är er generella uppfattning om tillgänglighet från LH på den sträckan? (FRA-ICN)
Ser ut som dom flyger en 346 den dagen vi ska flyga om den verkar ha en F-kabin ivf.

Frågan är, vilket område skulle ni rekommendera att bo i (tänkte köra AirBnb, eller är hotell att föredra?)
Vilka är stans "must-see" och även såklart, rekommendation på bra restauranger?
Alla tips mottages tacksamt!

palmen

Moderator
Tänker mig försöka boka om till Lufthansa F på utresan. Vad är er generella uppfattning om tillgänglighet från Lufthansa på den sträckan? (FRA-ICN)
Ser ut som dom flyger en 346 den dagen vi ska flyga om den verkar ha en F-kabin ivf.
Det är samma antal platser i First på alla Lufthansa longhaul flighter som har denna kabin.
Seoul är en destination som brukar ha god tillgänglighet, men för att veta mer man behöver titta på specifika datum.

@011430121 nu blir det premiärtur för Mini-Senator. Vi skall provåka lite SAS Plus på en ATR till Tallinn nu i juli samt testa bo borta på hotell i två nätter. Jag (tror inte) jag fick kombo Fly Premium och 30% EB rabatt att funka. Det blev visst bara Fly Premium, dock har jag inte kollat om TLL är exkluderat.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag:SAS
Kabinklass: SAS Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Tallinn
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 20 000 x 2 (Fly premium tror jag)
Skatter&avgifter (per person):ca 289kr x2
Antal resenärer: 2 + INF
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juni

30% gäller resor från 1/8.

011430121

Medlem
@011430121 nu blir det premiärtur för Mini-Senator. Vi skall provåka lite SAS Plus på en ATR till Tallinn nu i juli samt testa bo borta på hotell i två nätter. Jag (tror inte) jag fick kombo Fly Premium och 30% EB rabatt att funka. Det blev visst bara Fly Premium, dock har jag inte kollat om TLL är exkluderat.

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag:SAS
Kabinklass: SAS Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Tallinn
Enkelresa eller Tur&retur: t/r
Antal poäng (per person): 20 000 x 2 (Fly premium tror jag)
Skatter&avgifter (per person):ca 289kr x2
Antal resenärer: 2 + INF
När (avresans tidpunkt): Juli
Bokad: Juni
Vi förväntar oss bilder!!!!

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen