Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Pratar du Tapatalk-sidor nu? Jag läser den i en web browser. Eller så fattar jag inte skämtet bara.
Jag läser också i en browser. Många som varit med sedan länge har dock ställt upp antalet inlägg/sidor, så att prata om hur många sidor en tråd är blir inte så relevant. ;)

Kan rekommendera alla att ställa upp inställningen för antal inlägg/sida till 100/sida - det gör det enklare att hänga med i trådar.

Jag läser också i en browser. Många som varit med sedan länge har dock ställt upp antalet inlägg/sidor, så att prata om hur många sidor en tråd är blir inte så relevant. ;)

Kan rekommendera alla att ställa upp inställningen för antal inlägg/sida till 100/sida - det gör det enklare att hänga med i trådar.

Äh, det här funkar bra för mig. Och nu var min reflektion över de senaste timmarnas open jaw-diskussion inte avhängig hur många sidor den löper över.

• Gilla
Reactions: Gus
@Gus Är det såhär du bokat resorna?
Resa1

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Resa2

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kanske lättare för alla att se hur den är bokad med att posta 2 kartor. 1 för varje bokning :)
Ja, exakt så har jag bokat! :) Det var nog dumt av mig att lägga ihop de båda bilderna, det blev svårt att se hur jag hade gjort bokningarna.

Jag är otrolig nöjd med mina bokningar men är ändå lite förvånad att det blev sådan uppståndelse över bokningarna (fast jag är glad över det, då borde det betyda att det var en läcker bokning). Egentligen är det ju bara två open jaw bokningar där den ena "råkar" sluta där den andra börjar.

Kalaset var ju heller inte gratis, det gick åt hela 320 000 eurobonuspoäng och två Amex-vouchrar för två vuxna och ett spädbarn.

Ja, exakt så har jag bokat! :) Det var nog dumt av mig att lägga ihop de båda bilderna, det blev svårt att se hur jag hade gjort bokningarna.

Jag är otrolig nöjd med mina bokningar men är ändå lite förvånad att det blev sådan uppståndelse över bokningarna (fast jag är glad över det, då borde det betyda att det var en läcker bokning). Egentligen är det ju bara två open jaw bokningar där den ena "råkar" sluta där den andra börjar.

Kalaset var ju heller inte gratis, det gick åt hela 320 000 eurobonuspoäng och två Amex-vouchrar för två vuxna och ett spädbarn.
Det är bokningar som denna som gör att man själv får "dumma" idéer :)

Inspirerad av @Gus ovan undrar jag nu om ni tror det är rimligt att försöka boka en open jaw i stil med

ARN-FRA-SYD för ynka 80 000 poäng i first eftersom destinationen är i Europa.

Eller betalar man alltid för dyraste zonens poäng oavsett vad som är destinationen?

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Sista ändringen är nu gjord efter många om och men hos Tallin.
Detta blir något att se framemot. På onsdag drar vi!
Den är ombokad 4 gånger:)

Screen Shot 2017-08-25 at 17.33.12.png

GOT-FRA LH C A320
FRA-HND LH F B747
NRT-IAH NH F B777
IAH-SFO UA M 737
LAX-ICN OZ F A380
ICN-FRA LH F A380
FRA-CPH SK C A320
CPH-GOT SK C CRJ900

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, ANA, Asiana, SAS, United
Kabinklass: Business, First, Economy
Avreseort: GOT
Destination: SFO/LAX
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 75.000 (2-4-1 voucher)
Skatter&avgifter (per person): ca 2800 kr
När (avresans tidpunkt): Aug 2017

Toppen