Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

9 legs, intressant :)

Du noterade den ja ;)
Frågade damen om jag behövde avsluta i FRA eller inte pga 9 legs totalt men hon svarade bara glatt att nej nej, under speciella omständigheter kan det vara 9 legs. Vet inte om det hade med att jag fått en downgrade att göra eller om hon bara var väldigt service minded. Jag klagar inte oavsett, mycket tid på flyg blir det :)

Verkar ju helt klart som att något ändrats och att man nu kan ha 9 ben på en resa. Detta var tidigare tvärstopp men nu verkar det mer som att det inte är helt kosher men det går under vissa (lite oklara) omständigheter. Det är ju framförallt bra ifall man hamnar i en situation där en sektor blivit nedgraderad och alternativen kräver omrouting med ytterligare segment.

Du noterade den ja ;)
Frågade damen om jag behövde avsluta i FRA eller inte pga 9 legs totalt men hon svarade bara glatt att nej nej, under speciella omständigheter kan det vara 9 legs. Vet inte om det hade med att jag fått en downgrade att göra eller om hon bara var väldigt service minded. Jag klagar inte oavsett, mycket tid på flyg blir det :)

Verkar ju helt klart som att något ändrats och att man nu kan ha 9 ben på en resa. Detta var tidigare tvärstopp men nu verkar det mer som att det inte är helt kosher men det går under vissa (lite oklara) omständigheter. Det är ju framförallt bra ifall man hamnar i en situation där en sektor blivit nedgraderad och alternativen kräver omrouting med ytterligare segment.
Hade exakt samma issue när en first flight försvann på min resa i påskas och då bokades det on så det blev 9 flighter. Finns som sagt ingen "fysisk spärr" på max 8 flighter så det går att boka fler i teorin. Ryktas ju om att det ska gå med 10 flighter för de som tvingas till en connection i Sverige (typ från Norrland).

Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 61 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: Malaysia Airlines
Kabinklass: C
Avreseort: Denpensar
Destination: Kuala Lumpur
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 20 000
Skatter&avgifter (per person): 561 kr
Antal resenär: 2
När (avresans tidpunkt): Juli 2018
Bokad: Oktober 2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om jag kommer ihåg rätt, Malaysia Airlines har slutat att debitera bränsletillägg på flygningar inom Asien, om avreseland är inom Asien.

T ex när jag kollar priset av Denpasar->Kuala Lumpur enkel i Business class, debiterar Malaysia Airlines endast skatter 200.000 IDR (ca 121 SEK) utöver baspriset.

Screenshot20171001 01 MH.png

Men British Airways debiterar 440 SEK för bränsletillägg och flygförsäkring på Malaysia Airlines flight mellan Denpasar - Kuala Lumpur.

Screenshot20171001 02 BA.png

Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 61 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Jag ska försöka hitta bättre biljeter från PEK - SIN, helts skulle jag vilja ha Singapore Airlines första klass men har inte lyckats. Har ni några bra förslag hur jag kan åka (bättre) från PEK - SIN?
Ingen har rapporterat att man har lyckats att boka Singapore Airlines First class award på Beijing-Singapore v.v. med SAS EuroBonus poäng, så det kan vara svårt.

Snabb fråga. Jag bokade ju för en tid sen mina flygningar hos Tallinn men har först nu börjat gå ner i detalj i själva bokningen. När jag bokade det så frågade de mig en massa var jag ville sitta men eftersom jag inte hade stenkoll på alla sätesplaceringar så tänkte jag att det löser sig nog och jag kan ändra platser i värsta fall om det skulle vara röda på Seatguru eller liknande. Mina frågor är nu:

- Jag verkar ha fått platser på ett av benen på någon rad som inte finns. Benet är med Thai och när jag kollar med Seatguru på den flygplanstypen så finns den raden helt enkelt inte. Bör jag vara orolig? Planet är en 787-9 och vi har fått platser på rad 16 vilket inte finns när jag kollar på Seatguru för 787-8 (787-9 finns inte med). Eller är det så att 787-9 har fler businessäten och Seatguru inte är uppdaterat med denna typ av plan? Läser jag på nätet verkar det ju ha en annan config dock, med 1-2-1 och inte 2-2-2 som vi verkar vara bokade i.

- Var ändrar jag platser lättast på Awardbokningar?

Toppen