Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Den vinkeln har jag inte tänkt på, värt att kolla upp. Har tyvärr inte status Hilton, men har tankar på att skaffa mig Amex Platinum så där kanske man kan få ihop något
Om du ändå har tänkt skaffa Plat så är det ju bra värde. Borde kanske hinna få Plat+koppla det med Hilton tills dess. Har för mig just Hilton-koppling gick fort, typ 1v max för mig iaf.

Hilton guld ger ju gratis frukost vilket dock bara är en voucher $18-25 ngt beroende på hotell. Det ingår även att om ni bokar 5 nätter med poäng får ni en natt gratis.

Vet ju inte datum eller budget, men ex. 15-20, 16-21 finns ”WestHouse Hotel New York”, som kostar 3.6k usd (de har 20% off på sin egen hemsida) men med poäng 1.8k usd. Hilton har kampanj nu fram till 24 sept där du får 100% extra när du köper poäng.

Om du ändå har tänkt skaffa Plat så är det ju bra värde. Borde kanske hinna få Plat+koppla det med Hilton tills dess. Har för mig just Hilton-koppling gick fort, typ 1v max för mig iaf.

Hilton guld ger ju gratis frukost vilket dock bara är en voucher $18-25 ngt beroende på hotell. Det ingår även att om ni bokar 5 nätter med poäng får ni en natt gratis.

Vet ju inte datum eller budget, men ex. 15-20, 16-21 finns ”WestHouse Hotel New York”, som kostar 3.6k usd (de har 20% off på sin egen hemsida) men med poäng 1.8k usd. Hilton har kampanj nu fram till 24 sept där du får 100% extra när du köper poäng.
Är det ett nytt Hiltonkonto så kommer han inte kunna köpa poäng förrän efter 30-90 dagar samt sannolikt inte kunna köpa tillräckligt med poäng för att täcka hela vistelsen.

Ah sant, glömde den 30-dagars regeln. Tillräckligt med poäng skulle ju gå, kan köpa 240k och 100% bonus så 480k tot. Är de två så räcker det för 4 bonusnätter nästan varsom.

Surt att behöva vaska både poäng och voucher.
Om ni reser i september så bör höstlöven börja skifta färg - så det är ett förslag på roadtrip. Foogla på Fall foilage New York state så förstår ni :) . Har för mig att det finns en sådan "höstlövs" rutt upp mot Vermount också, något längre men ännu mer scenic.
Tips 2 på roadtrip - upp längs kustan och New England. Stopp t.ex. i New Haven med univeristet samt några av de mindre byarna som finns längs med kusten. Upp till Hyannis (Kennedys tillhåll), ät pinfärska humrar stora som katter (de kokas efter köp, tas m fördel med till hotell/B&B ). Eller upp till Boston men humrarna är de godaste vi någonsin ätit...
Tips nr 3 - Finger Lake district, särskilt om ni är vinintresserade.
Tips nr 4 - om ni inte vill köra själva; kolla bussresor till t.ex. DC och spendera ett par dagar runt Georgetown.
(Eller så hittar ni billigt inrikesflyg någonstans... )
Men att vaska poäng och voucher är ju dyrt det med
Tusen tack för dina tips! Uppskattas verkligen. Får vi inte till nåt av tipsen denna gång så kommer det absolut ske i framtiden! :D

Att SAS skulle ändra i bokningen på sina egna flighter för att de byter allians är extremt osannolikt då inget ändras med SAS flighter, de kommer att avgå som innan.
Men rent teoretiskt, om de ändrar så att flighterna går från JFK istället för EWR och avgång är 20 istället för 18 så kommer ni kunna ändra i bokningen och få tillbaka både utgågna poäng och voucher. Men att det skulle ske så stora ändringar ser jag inte att det skulle kunna ske med så kort framförhållning.
Tack för ditt svar och det har du nog alldeles rätt i. Men bra info att ha, tack!

Fick faktiskt tummen ur och beställde kortet igår till slut.
Datumen är 18-25e sep och vi har inte satt nån specifik budget men skulle väl säga strax under 30k känns ok ändå.
Har börjat kolla lite med att köpa hilton poäng då jag redan har ett konto med 45k poäng. Köpa 240k x2 poäng så är vi nästan där för 8 nätter. Behöver bara lägga till pengar själv.
Stort tack för att du nämnde detta för det känns som en rimlig lösning för oss just nu.

Är det ett nytt Hiltonkonto så kommer han inte kunna köpa poäng förrän efter 30-90 dagar samt sannolikt inte kunna köpa tillräckligt med poäng för att täcka hela vistelsen.
Tack för input, bra att tänka på! Men kontot är äldre än så.

seriös huvudvärk a la I-land…
Kom en pling om två platser i First LHR-BKK istället.

Finns ingen resa BKK-Tokyo dock men ingen tid vänta. Så nu även en Enkel CPH-LHR-BKK med thai i F…

Vi var i bangkok för ett år Sedan. Inte testat deras F på denna (ska väl vara nån uppgraderad variant…)? Men samtidigt vill jag testa ANA the room…
Några förslag?

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: brussels, ANA, Swiss, Austrian, Ethiopian
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: HND
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng, per person: 97500p (inkl 2-4-1 vocuher)
Skatter & avgifter, per person: 1800:- ca
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): aug2 024
Bokad: Aug 2024
Hur hittades tillgänglighet SAS.se, Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0

Hade en 40-års present bokad till brorsan och mig i April som avbokas pga jobbresa till Kenya. Haft en resa till Dubai bokad för att säkra något men nu ändras det. Blir tokyo. Tyvärr i te ANA first som sket sig 2-3 ggr under pandemi och efter pga japans sena återöppnande.

ANA the room från london nytt för oss båda.
CPH-BRU-LHR med brussels i business nytt för brorsan
NRT-ZRH med swiss business på 777 nytt för båda
ZRH-VIE med austrian nytt för brorsan
VIE-CPH med Etiopian 777-200LR nytt för båda. Kul inom EU med widebody.

Detta blir tack och hej star alliance…

seriös huvudvärk a la I-land…
Kom en pling om två platser i First LHR-BKK istället.

Finns ingen resa BKK-Tokyo dock men ingen tid vänta. Så nu även en Enkel CPH-LHR-BKK med thai i F…

Vi var i bangkok för ett år Sedan. Inte testat deras F på denna (ska väl vara nån uppgraderad variant…)? Men samtidigt vill jag testa ANA the room…
Några förslag?
Royal First > The Room och det är inte ens nära..

Toppen