Det är tyvärr exakt de dagarna, kan inte vara så värst flexibel heller.Framgår dock inte vilka dagar i mellandagarna detta gäller, om man ska åka 28-30 december tex så blir priset 17757 kronor i billigaste GO per person.
Det är tyvärr exakt de dagarna, kan inte vara så värst flexibel heller.Framgår dock inte vilka dagar i mellandagarna detta gäller, om man ska åka 28-30 december tex så blir priset 17757 kronor i billigaste GO per person.
Detta blir sista resan innan dottern fyller två år och gratisdagarna är över! Jag ska fylla på med (boka separat) Australien och förhoppningsvis Cooköarna. Jag är väldigt nöjd med bokningen vilken genererar totalt nio länder varav fyra nya länder för mig. Enda smolket i bägaren är att man inte verkar kunna boka resor med South African express med Eurobonus längre. Resan till Bloemfontein och tillhörande dagsutflykt till Lesotho får jag därmed köpa separat.
Bonusprogram:Eurobonus
Flygbolag:Lufthansa, Air China, South African Airlines, Ethiopian Airlines, Turkish Airlines och TAP Portugal.
Kabinklass:Business
Avreseort:Stockholm
Destination:Auckland och Kapstaden
Enkelresa eller Tur&retur:Open jaw x 2
Antal poäng (per person):160 000 per person med två Amex voucher. Infant gratis.
Skatter&avgifter (per person):6939 kr för vuxen och 429 kr för infant.
Antal resenärer: Två vuxna och en infant.
När (avresans tidpunkt): November 2017
Bokad: Juli 2017
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Nä du är inte dum, det ser lite rörigt ut på kartan!Hej @Gus, kanske bara är jag som är dum. Men jag förstår inte det tekniska i denna bokningen. Vart är "jawen" och hur går poängkostnaden ihop osv![]()
Nä du är inte dum, det ser lite rörigt ut på kartan!
Jag bokade Stockholm-Auckland-Kapstaden med en voucher. Då får man betala för pacific-zonen, 90 000 per person i business med voucher.
Nästa resa jag bokade går från Kapstaden-Seychellerna-Stockholm. Det kostar som södra Afrika-zonen, alltså 70 000 poäng per person.
På vägen till Auckland lade jag in 23 timmar i Kazakstan och 23 timmar i Peking och 20 timmar i Hong Kong, som gratis delmål.
På vägen hem från Kapstaden lade jag in en natt i Casablanca, Marocko.
Vi flyger Auckland-Peking-Hong Kong-Johannesburg-Kapstaden.Hur flyger du från AKL-CPT?
Det är alltså open jaw CPT-SEZ-ARN? Borde inte gått...fick du inga protester från agenten?Nästa resa jag bokade går från Kapstaden-Seychellerna-Stockholm. Det kostar som södra Afrika-zonen, alltså 70 000 poäng per person.
Nä du är inte dum, det ser lite rörigt ut på kartan!
Jag bokade Stockholm-Auckland-Kapstaden med en voucher. Då får man betala för pacific-zonen, 90 000 per person i business med voucher.
Nästa resa jag bokade går från Kapstaden-Seychellerna-Stockholm. Det kostar som södra Afrika-zonen, alltså 70 000 poäng per person.
På vägen till Auckland lade jag in 23 timmar i Kazakstan samt 20 timmar i Peking. På vägen till Kapstaden lade jag in 12 timmar i Hong Kong.
På vägen hem från Kapstaden lade jag in en natt i Casablanca, Marocko. Pga tidtabellsändringar är vi faktiskt 1 dygn och två timmar i Casablanca. Hade jag bokat resan idag så hade Tallinn aldrig godkänt det, men nu var det ju helt okej eftersom jag inte rådde över situationen.
Nej, det verkar vara två separata resor vad jag kan se. (Annars skriver man inte "nästa resa jag bokade" - det vore ju samma resa om det var open jaw)Har du bokat ARN-AKL // "Open jaw" // CPT-ARN?
Det lär det vara, annars blir det på tok för många segment.Och AKL-PEK-HKG-JNB-CPT är en separat bokning?
Nej, det verkar vara två separata resor vad jag kan se. (Annars skriver man inte "nästa resa jag bokade" - det vore ju samma resa om det var open jaw)