Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Hej.
Har en resa med Turkish i business som påbörjas imorgon em. Såg nu att det fanns platser på direktflyg till Istanbul och hade då sluppit byte i Europa. Vad tror ni, går det att boka om till direktflyget eller spökar det med married segments ? Andra problemet är att det är en utgången voucher men såg på SAS där jag tolkade det som att man får omboka till december 2022 mot Asien. /Jens
 

Firetee

Medlem
Hej.
Har en resa med Turkish i business som påbörjas imorgon em. Såg nu att det fanns platser på direktflyg till Istanbul och hade då sluppit byte i Europa. Vad tror ni, går det att boka om till direktflyget eller spökar det med married segments ? Andra problemet är att det är en utgången voucher men såg på SAS där jag tolkade det som att man får omboka till december 2022 mot Asien. /Jens
Du kan ju alltid prova gällande married segments, gällande ombokning för flyg i december gick det bra för mig iaf med utgången voucher... Och står ju så som sagt på hemsidan med
 

Mr Basic

Medlem
Hej.
Har en resa med Turkish i business som påbörjas imorgon em. Såg nu att det fanns platser på direktflyg till Istanbul och hade då sluppit byte i Europa. Vad tror ni, går det att boka om till direktflyget eller spökar det med married segments ? Andra problemet är att det är en utgången voucher men såg på SAS där jag tolkade det som att man får omboka till december 2022 mot Asien. /Jens
Jag skulle låta bli, framförallt med tanke på allt strul hos SAS och hur nära inpå det är. Ska skickas till Eurbonusavdelningen, skatter ska räknas om osv. Återkoppla.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LPC123

Medlem
Vilket stök det blivit med merried segments på Lufthansa. Hittar resor T/R till USA långt fram i tiden men alla måste gå via Wien?! Någon som hittat någon lösning på att slippa det eller är det bara att tugga i sig?
 

palmen

Moderator
Vilket stök det blivit med merried segments på Lufthansa. Hittar resor T/R till USA långt fram i tiden men alla måste gå via Wien?! Någon som hittat någon lösning på att slippa det eller är det bara att tugga i sig?
Det är en liten "hidden gem" att resor via Wien har extremt mycket bättre tillgänglighet än andra ställen med Lufthansagruppen. Det ska vi vara väldigt tacksamma för och inte fråga för mycket om varför det är så.
 
Toppen