Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Ledhund

Medlem
Är det inte 90 dagar innan som gäller för att boka Thai i C eller har jag missat nått? :)

Ditresan hittade jag av en slump, såg en del EVA biljetter via Taipei och plötsligt fanns Thai direkt från CPH till BKK.
Sedan märkte jag fort att en ny dag med biljetter till/från europa till/från BKK dök upp varje dag med exakt 179 dagars framförhållning så det var bara att ligga på låset vid önskat hemresedag. Vissa biljetter till tex LHR och ARN gick redan vid midnatt innan SAS kundtjänst för mig som vanlig dödlig EBB öppnade vid 09 :)
 

Mr Basic

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Eva air
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SGN
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 82.500
Skatter&avgifter (per person): ca 1800
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Dec 2022
Bokad: Aug 2022
Hur hittades tillgänglighet: SAS egen söksida för *A
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 1

ARN - MUC - LH - A320N - Business
MUC - TPE - Eva - 777-300ER - Business
TPE - SGN - EVA - 777-300ER - Business

SGN - TPE - EVA - 777-300ER - Business
TPE - MXP - EVA - 777-300ER - Business
MXP - FRA - LH - A319 - Business
FRA - ARN - LH - A321 - Business

Retur flight Taipei till Milano tar 15,5 timmar, ganska långt jämfört med 12 timmar mellan München och Taipei. Någon som vet Varför? Ingen mellanlandning enligt webbsidan
Kanske mellanlandar någonstans? Flighterna TPE-VIE mellanlandar i Bangkok (BKK).

Edit. Kolla dina flighter på EVA:s hemsida.
 
Last edited:

J1981

Medlem

zippan

Medlem
Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: British Airways, Qatar Airways, Qantas
Kabinklass: Club Europe, First, Economy, Business
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Sydney SYD
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 140.000 Avios
Skatter&avgifter (per person): 6607 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Oktober 2022
Bokad: September 2022
Hur hittades tillgänglighet: British Airways hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Många många samtal krävdes för att få resan korrekt prissatt och utfärdad. Räkna med 10 arbetsdagar totalt.

Det öppnades upp platser med Qatar Airways First Class nästa månad, så valde att avboka min jordenruntresa då ett av segmenten blivit nedgraderat till business från first. Det blev istället en tämligen ordinär bokning från Stockholm till Sydney via London, Doha (stopover) och Auckland ut. Hem via Doha, Zürich och London.

First Class på Qatar Airways mellan London och Doha, Sydney och Doha, samt Doha och Zürich. Ekonomiklass mellan Doha och Auckland, samt Qantas business mellan Auckland och Sydney.

Ska bli skoj att få testa first class på Qatars A380, samt återuppleva Cathay Pacifics first class på den inhyrda 777:an som går till Zürich. Även spännande att testa business class på Qantas A330 som är samma stol som SAS använder, men med lite finare färgval och finish.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Får man önska en reserapport?
 

Liden79

Medlem
Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: British Airways, Qatar Airways, Qantas
Kabinklass: Club Europe, First, Economy, Business
Avreseort: Stockholm ARN
Destination: Sydney SYD
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 140.000 Avios
Skatter&avgifter (per person): 6607 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Oktober 2022
Bokad: September 2022
Hur hittades tillgänglighet: British Airways hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Många många samtal krävdes för att få resan korrekt prissatt och utfärdad. Räkna med 10 arbetsdagar totalt.

Det öppnades upp platser med Qatar Airways First Class nästa månad, så valde att avboka min jordenruntresa då ett av segmenten blivit nedgraderat till business från first. Det blev istället en tämligen ordinär bokning från Stockholm till Sydney via London, Doha (stopover) och Auckland ut. Hem via Doha, Zürich och London.

First Class på Qatar Airways mellan London och Doha, Sydney och Doha, samt Doha och Zürich. Ekonomiklass mellan Doha och Auckland, samt Qantas business mellan Auckland och Sydney.

Ska bli skoj att få testa first class på Qatars A380, samt återuppleva Cathay Pacifics first class på den inhyrda 777:an som går till Zürich. Även spännande att testa business class på Qantas A330 som är samma stol som SAS använder, men med lite finare färgval och finish.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Kul resa!

Är det multi carrier award du bokat? Sitter själv och pusslar på en multi carrier award.
Tänkte fråga så att jag inte missat nåt, din resa är ca ~26400 Miles, är inte priset 140000 Avios x2, dvs 280000 för business?
 

palmen

Moderator
Kul resa!

Är det multi carrier award du bokat? Sitter själv och pusslar på en multi carrier award.
Tänkte fråga så att jag inte missat nåt, din resa är ca ~26400 Miles, är inte priset 140000 Avios x2, dvs 280000 för business?
Ja det är multicarrier. Man betalar för totala sträckan, det blir inte x2 för att man åker "tur och retur".
 

MartinH

Medlem
Kul resa!

Är det multi carrier award du bokat? Sitter själv och pusslar på en multi carrier award.
Tänkte fråga så att jag inte missat nåt, din resa är ca ~26400 Miles, är inte priset 140000 Avios x2, dvs 280000 för business?
Grejen är ju att @Jonas C meckar med systemet, hela resan prissätts som ekonomi när längsta sträckan är i eko. Annars hade det vart x3 då flera sträckor är i F.
 
Toppen