Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

eddo

Medlem
Det står Airbus A330-200 på bokningen. Visste faktiskt inte att de flyger småplan dit så får hålla tummarna att det inte blir equipment change...
Härligt! Nej jag vet inte säkert, har bara sökt på rätt många datum nästa höst och sett 737-max 8 då. Jag håller också tummarna för din del! :D
 

TP12

Medlem
Det står Airbus A330-200 på bokningen. Visste faktiskt inte att de flyger småplan dit så får hålla tummarna att det inte blir equipment change...
TK så kommer bli 100 ändringar...förhoppningsvis inte flygplanstypen då.

De ställde in vårt flyg till Zanzibar helt och hållet men hade tur och hittade platser med ET och är nu på plats.
 
Hade en resa bokad för familjen imorgon men pga sjuka barn behövde vi skjuta på det några dagar. Utgången voucher såklart…. Första agenten gick för att prata med någon, och det bröts. Andra agenten sa att vouchern brinner inne. Tredje gången gillt. Herrn vred på sig men förstod situationen. Sökte och hittade samma rutt Cph-fra-Muc-Skg på det nya datumet. Samtidigt såg jag att det inte fanns några säten i C på webben. Han bad mig vänta.

Uppdaterade webben och ”mina bokningar” var 10 sekund och.. mirakel.

Han kom tillbaka några minuter senare och meddelade att allt var biljetterat och klart. Succé!

Förstår dock inte hur det är möjligt..
 

Taggen

Medlem
Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: (SAS), Eva AIr
Kabinklass: Business
Avreseort: AMS (STO)
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 300 000 p
Skatter&avgifter (per person): 1 502 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): November 2023
Bokad: December 2022
Hur hittades tillgänglighet: Awardhacks + SAS Star Alliance Search
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja

Flighter:
ARN-AMS - SAS ??
AMS-BKK - Eva Air Business (B777)

ARN-AMS - Eva Air Business (B777)
AMS-ARN - SAS ??

Höstens (2023) resa till Asien (Thailand) säkra och snudd på jack-pot... Eva Air, åkte med dem innan pandemin slog till... Sjukt bra med allt! Hoppas de har KRUG kvar? :D:cool:. Förtidigt att boka SAS intra Europa så blev tvungen att säkra med AMS. Hoppas nu bara att de hinner släppa EB platser innan den 31/1 och 107 000 poäng går ut.I värsta fall få man väl betala en biljett ARN-AMS ToR.
Tyvärr längesedan EVA dumpade Krug. Du får skita på något billigt.
 

toer00

Medlem
Tyvärr längesedan EVA dumpade Krug. Du får skita på något billigt.

Jaa.. jag hade då tur 2019 som lyckads krama ut de sista dropparna av Krug… . Nu blir det tydligen bara ”Le Grand Damme”…https://www.uponarriving.com/eva-business-class-777-review/ . Men vad för de… resan AMS - BKK 2023, blir säkert lika trevlig som CDG - TPE 2019…peppar peppar… Kan det bli bättre med Bonus till BKK? Iofs SQ men den Lotto vinsten kanske är lite avlägsen? Speciellt som 107 000 av de poäng jag använde till nästa hösts solresa går ut 31/1 - 2023…
 

JacobGBG

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Turkish Airlines
Kabinklass: Business
Avreseort: JFK
Destination: ARN
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 39 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 500 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Dec -23
Bokad: Idag
Hur hittades tillgänglighet: SAS.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, bokade online
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): N/A

Hoppas på equipment change eller ledigt säte bredvid mig. TK’s business på 777 är i inte jättekul som ensamresenär men tiderna passade bra!

Spännande att få till denna så nära inpå jul. Fråga om hur du fick tag på den, har du suttit och bevakat dag för dag och denna öppnades upp eller var det helt random?
 

MrRob

Medlem
Aha! Det förklarar saken. Eller iaf en del, för du har istället uppdagat en annan anamoli om du lyckats boka Turkish C så långt i förväg!

Jag har inte stenkoll på hur lång framåt man kan boka men det finns C med Turkish till sydamerika i början av december 2023 också så någon anamoli vet jag inte om det är.. :)
 
Toppen