Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Någon som vet vad detta betyder på Att Six
"Some main courses can be upgraded against a cost, your waiter will tell you about the arrangement on site."

Och vad members treat betyder på Pas d'Art?
På At Six kanske man kan välja att uppgradera från barnportion till vuxenportion? Själv väljer jag aktivt bort alla restauranger som är otydliga eller listar 18 undantag till erbjudandet.

Någon som vet vad detta betyder på Att Six
"Some main courses can be upgraded against a cost, your waiter will tell you about the arrangement on site."

Och vad members treat betyder på Pas d'Art?
Det är precis vad som står, att du får en meny som ingår, men att man kan få en uppgraderad version av maten mot en extra kostnad, men att de inte specificerar exakt vad då det säkert kan variera från dag till dag.
Flera restauranger har liknande med att det ingår några rätter men att man för några kronor kan lägga till och få andra rätter också.

Det är precis vad som står, att du får en meny som ingår, men att man kan få en uppgraderad version av maten mot en extra kostnad, men att de inte specificerar exakt vad då det säkert kan variera från dag till dag.
Flera restauranger har liknande med att det ingår några rätter men att man för några kronor kan lägga till och få andra rätter också.
Tycker inte alls det är tydlig. Engelska är mitt modersmål och "Upgrade a main course" är inte inte alls samma som löjrom, oxfile, hummer... ingår inte. Det låter som om man kan beställa xxx från menyn och sedan lägga till något mot en extra kostnad. Fisksoppan ingår och du kan lägga till en hummerklo för 100 kr typ. Lägg till anklever till hamburgare för 150.

Om det är att vissa varmrätter kräver att man betalar lite extra då bör de skriva "some main courses are available at an additional cost".

Fast det här är ju Att Six så jag skulle inte vara förvånad om de skrev "Some main courses can be pimped against a cost."

Tycker inte alls det är tydlig. Engelska är mitt modersmål och "Upgrade a main course" är inte inte alls samma som löjrom, oxfile, hummer... ingår inte. Det låter som om man kan beställa xxx från menyn och sedan lägga till något mot en extra kostnad. Fisksoppan ingår och du kan lägga till en hummerklo för 100 kr typ. Lägg till anklever till hamburgare för 150.

Om det är att vissa varmrätter kräver att man betalar lite extra då bör de skriva "some main courses are available at an additional cost".

Fast det här är ju Att Six så jag skulle inte vara förvånad om de skrev "Some main courses can be pimped against a cost."
Det har även stått så på en del restauranger tidigare, och när man kommer till restaurangen så berättar de ofta att det här är menyn för er, men lägger ni till 150 kronor (exempel) så kan ni även beställa dessa rätter, vilket skulle kunna vara oxfile, hummer eller något annat.

Alla restauranger har lite olika koncept och det finns ingen beskrivning som passar in på alla, så blir lite generellt.

Men du kan utgå ifrån att som Amex kund är det antingen en specifik meny, val från en specifik amex meny, val från vanliga menyn men några rätter ingår inte, eller välj valfritt från menyn. Vad som är för vilken restaurang framgår inte alltid exakt, men personligen utgår jag för att det ska vara restriktivt och blir positivt överraskad om man får mer än det.

Inte dining men liknande. Känns som en riktig intressant förmån men chans för något mycket värdefullt. Jag är i princip aldrig i Stockholm, där jag gissar detta kommer att pågå, men jag ska inte sura över det. De verkar försöka ge mer värde till kortet
Screenshot_2025-09-05-18-32-13-819_com.mi.android.globallauncher.jpg

Där snackar vi mervärde...
Nu kom lite mer information. Måndag till fredag nästa vecka ska deras bil dyka upp på olika ställen i Stockholm. Låter som det kanske blir någon typ av gåtor för att hitta platserna. Hoppas inte det blir av den stilen där folk springer över folk eller kör bilen 90 km i timmen framför en skola bara för att komma fram först. Det skulle knappast vara bra för deras varumärke.

Nu kom lite mer information. Måndag till fredag nästa vecka ska deras bil dyka upp på olika ställen i Stockholm. Låter som det kanske blir någon typ av gåtor för att hitta platserna. Hoppas inte det blir av den stilen där folk springer över folk eller kör bilen 90 km i timmen framför en skola bara för att komma fram först. Det skulle knappast vara bra för deras varumärke.
Hade varit roligare och mer rättvist om de placerade ut en gömd box i 10 svenska städer istället tycker jag...

Toppen