Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

En dum fråga kanske, men från en som inte har Platinum (ännu).. Jag tolkar det som man bokar i appen? Säg att man skulle vilja få med en tredje person (som förstås får betala normalpris för maten) på bokningen, hur går man till väga då?

Är lite nyfiken på Moyagi men verkar inte finns några slots alls för om man vill boka 2 personer. Ändrar jag till 3 finns mycket mer och tar jag 4 så verkar det finns i princip alla dagar i mars ons-sön utom en. Kollade både precis när notis om att det går att boka kom idag innan lunch samt nu under kvällen. Förstår om de inte vill ha sällskap om 2 sittandes på bord för 4 men tråkigt om de inte verkar ha några platser alls för 2 personer.

Ser också att Waipo är med igen och denna gång är det brunch vilket låter trevligt.

Är lite nyfiken på Moyagi men verkar inte finns några slots alls för om man vill boka 2 personer. Ändrar jag till 3 finns mycket mer och tar jag 4 så verkar det finns i princip alla dagar i mars ons-sön utom en. Kollade både precis när notis om att det går att boka kom idag innan lunch samt nu under kvällen. Förstår om de inte vill ha sällskap om 2 sittandes på bord för 4 men tråkigt om de inte verkar ha några platser alls för 2 personer.

Ser också att Waipo är med igen och denna gång är det brunch vilket låter trevligt.
Lyckades knipa en plats på fredag på Moyagi, så det kan vara värt att kolla om folk avbokar sina helgplaner och det dyker upp lediga slots!

Lyckades knipa en plats på fredag på Moyagi, så det kan vara värt att kolla om folk avbokar sina helgplaner och det dyker upp lediga slots!
Är nyfiken på hur det var - om du tog dig dit?

Lyckades knipa en bokning innan de tog slut men en dag som hade öppning då annan plan egentligen fanns så behöver ta beslut och hoppas göra det informerat :)

Spenderade lördagskvällen på Le bar tillsammans med frun. Mycket trevligt allt ifrån bemötande, service och mat. Menyn var fast dvs förutbestämd förrätt, huvudrätt och dessert. Förrätten var en väldigt trevlig räksmörgås smakade fantastiskt, huvudrätten var torskqueneller med färskpotatis mycket god den med och som avslutning en generös bit av chokladtryffel som jag glömde bort att fota. Frugan drack champagne som vanligt och eftersom jag körde blev det en otroligt bra alkoholfri japansk Ale. Måste säga att detta var den bästa dining by Amex upplevelsen hittills. Då vi tidigare besökt villa gothem, kasai och Noi.

Attachments

• IMG_0990.jpeg
    IMG_0990.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 131
  • IMG_0991.jpeg
    IMG_0991.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 139
  • IMG_0992.jpeg
    IMG_0992.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 139
  • IMG_0987.jpeg
    IMG_0987.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 134
Är nyfiken på hur det var - om du tog dig dit?

Lyckades knipa en bokning innan de tog slut men en dag som hade öppning då annan plan egentligen fanns så behöver ta beslut och hoppas göra det informerat :)
Du frågade inte mig men jag var där i onsdags.
Det var en bra upplevelse, en förbestämd avsmakningsmeny med 5 rätter (någonstans mellan 4 och 6 rätter var det) om jag inte minns fel.

Riktigt god och den members treat var en efterrätt. Jag är själv ingen efterrättsperson så det var det som inte föll mig i smaken av alla rätter.
Men gick därifrån nöjd och glad iallafall! :)

Bra service och goda drinkar hade de dessutom.

Toppen