Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Rapporterar lite sent nu, men vill få det till protokollet:

Trattorian la Sorellina i Uppsala var schyssta och lät mig ta take-away. Jag tycker det är schysst som sagt, för det gör att de får betydligt svårare att sälja på mig dryck, extra mat, få dricks, matsalen ser inte mer befolkad ut av en sån order, och det är faktiskt inte helt gratis med själva take away-lådorna. Sen finns det förstås en del besparingar för restaurangen också, så det beror väl på vad de känner är viktigast för stunden, och vilken personal man råkar komma i kontakt med osv.

Jag har också fått göra så på Elsa Vin & Matbar i Malmö. Eloge till dem.

Någon annan som kan rapportera om att de fått ta take-away?

På Ångbåtsbryggan i Stockholm var det inga konstigheter att jag som ensam gäst åt för två, och det var inte ens jag själv som föreslog det! DET hade de verkligen inte behövt erbjuda. Mycket schysst. Blev 1-2 öl och någon slant i dricks vill jag minnas, som tack. Någon annan som fått äta för två nånstans?

Slänger också in en stor tumme ned för Pas d'Art, om någon nu trodde det var ett vettigt ställe. Det märks på lång väg att det inte är, men främst pga logistiska anledningar fick det bli en bokning där i höstas. De hade dukade bord utomhus, men lät inte mig och min +1 sitta vid dem trots knökfullt inne. Jag fattar att en restaurang har sina arbetssätt, jag har gjort många år i branschen. Men jag fattar också att det går att va flexibel. Vi traskade den bokningen, givetvis.

Mycket gott på Hasselbacken ikväll! Pilgrimsmussla och torskrygg för mig och gulbets- och vattenmelontartar samt röding till min bättre hälft!

Känns som en bra och värdig avslutning innan jag säger upp kortet. Nästa EB-år är år 10 mot LTG så då får det bli Elitekort för att hjälpa till :)
6f26d5403291097e3457025a4ee4d771.jpg
133a55a6713bdb07e3095f779d932b08.jpg

Vilket tips!

Hade inte hunnit med den här omgången pga anledningar men drog hit halvspontant då bord fanns sent inpå sista dagen för erbjudandet.
Såg bilden och well...you had me at scallops.

Var riktigt trevligt och bra överlag. Förrätten (jag och Mrs. Dave.S körde båda pilgrimsmusslor) - supergod!
Fru tog torsk till huvudrätt - den var helt fantastisk!
Jag tog ryggbiff. Svårt för mig att välja annat när black angus från Uruguay och pommes finns :) Den var bra också men torsken var tier A!

Superbra service med bra vintips. Som alltid säkert mest tur vem man får dock.
Kikade på priserna och det är rätt högt prissatt överlag men stället är given addition till den tunna listan av "dining by amex"-restuaranger som bär potential för ett besök utanför erbjudandet.

För sent nu såklart men hoppas de är med mars igen.

edit: glömde skriva att lokalen är trevlig också. Lite oväntat dålig akustik mtp hur rymlig och bra lokalen känns i gammalt anrikt djurgårdshus. Plus för Djurgården också!

Last edited:
Rapporterar lite sent nu, men vill få det till protokollet:
Tips - kan vara värt att ta bort referenserna till de restauranger som tillät take away. Avtalet med Amex kan sannolikt kräva att man ska äta på plats, eftersom man förhoppningsvis beställer dryck och annat som man betalar med sitt Amex. Mest ett tips om du vill undvika att dessa restauranger får en smäll på fingrarna av Amex. Och även till andra att inte tala högt om dessa ställen här på publikt forum.

Här kommer listan för Mars. Nytt för den här gången är att det finns en "Amex recommended" längst upp i appen, just nu är det bara Moyagi som också har "members treat" samtidigt. På NOI i november innebar det en gratis fördrink om jag inte minns fel, står inget vad du får här. Konceptet med att vissa ställen bara har lunch eller brunch finns kvar. Ett alternativ står listat som Centurion only, något jag inte sett förut heller.

Falkenberg
Restaurant Famille

Göteborg
Boqueria
Gogogaga
Mr P
Atelier
SK Mat
Skanshof
Victor von G

Malmö
Kasai
MJ's
Vessel

Sigtuna
Sigtuna Stadshotell

Stockholm
Arc Rooftop
Beirut Café
Biblioteket Live
Bistro La Belle Epoque - Kung Carl
Bistrot du Passage
Bockholmen
Boqueria
Brasserie Astoria - Lilla A (Centurion only, brunch)
Brasserie Astoria - Main Bar (early hours)
Creme
Dining Room - Hotel at Six
Hasselbacken
Hornsgatan kvarterskrog
Hotel Frantz
Hotel Ruth
Kasai
Le Bar
Långa Raden - Hotell Skeppsholmen
Marco's
Melanders Södermalm
Moyagi
NOI
Nybrogatan 38
Paraden Kvarterskrog & Barservering
Pas d'Art
Restaurang J
Restaurang Prinsen
Ricordi
Stockholm Fisk
Strandvägen 1
Terreno Kitchen - The Winery Hotel
The Hills
The Sparrow Bistro
Tysta Mari
Ulla Winbladh
Urban Deli Sveavägen
Villa Godthem
Österlångatan 17

Sälen
Skistar Lodge Hundfjället
Skitstar Lodge Lindvallen

Uppsala
Trattorian Sorellina

Ystad
Villa Strandvägen

Åre
Boqueria Åre

Här kommer listan för Mars. Nytt för den här gången är att det finns en "Amex recommended" längst upp i appen, just nu är det bara Moyagi som också har "members treat" samtidigt. På NOI i november innebar det en gratis fördrink om jag inte minns fel, står inget vad du får här. Konceptet med att vissa ställen bara har lunch eller brunch finns kvar. Ett alternativ står listat som Centurion only, något jag inte sett förut heller.

Falkenberg
Restaurant Famille

Göteborg
Boqueria
Gogogaga
Mr P
Atelier
SK Mat
Skanshof
Victor von G

Malmö
Kasai
MJ's
Vessel

Sigtuna
Sigtuna Stadshotell

Stockholm
Arc Rooftop
Beirut Café
Biblioteket Live
Bistro La Belle Epoque - Kung Carl
Bistrot du Passage
Bockholmen
Boqueria
Brasserie Astoria - Lilla A (Centurion only, brunch)
Brasserie Astoria - Main Bar (early hours)
Creme
Dining Room - Hotel at Six
Hasselbacken
Hornsgatan kvarterskrog
Hotel Frantz
Hotel Ruth
Kasai
Le Bar
Långa Raden - Hotell Skeppsholmen
Marco's
Melanders Södermalm
Moyagi
NOI
Nybrogatan 38
Paraden Kvarterskrog & Barservering
Pas d'Art
Restaurang J
Restaurang Prinsen
Ricordi
Stockholm Fisk
Strandvägen 1
Terreno Kitchen - The Winery Hotel
The Hills
The Sparrow Bistro
Tysta Mari
Ulla Winbladh
Urban Deli Sveavägen
Villa Godthem
Österlångatan 17

Sälen
Skistar Lodge Hundfjället
Skitstar Lodge Lindvallen

Uppsala
Trattorian Sorellina

Ystad
Villa Strandvägen

Åre
Boqueria Åre
Ge oss lite mer variation tack... :rolleyes:o_O

Nyfiken fråga, kan en extrakortinnehavare också installera appen och därmed äta med någon än huvudkortsinnehavaren? Vore super i så fall! Verkar nämligen så i t&c där det står "supplementary card"...

Toppen