Remington Steele
Medlem
Någon som varit med om att dining by amex är markerat (rött kryss och "used 1 times") även fast man inte nyttjat det? Ringde AMEX idag och de skulle starta en "utredning"...
Jag kan lägga till att när man byter telefon, vilket jag gjorde förra veckan, så blir det ett steg till. Eftersom Experiences tydligen är knuten till en specifik device så skickas one time password till den gamla och inte till den nya. Hur det nu går till. Som tur är har jag kvar den gamla men eftersom den är nollställd till factory settings måste jag aktivera den, installera Experiences appen igen, rensa all information och sen ta bort appen på den gamla och nya telefonen. När det är gjort ominstallera på nya telefonen och registrera nytt konto.Jag kan alltså inte öppna scanningen utan måste vänta på autentiseringen av kortet, precis som när man gör första gången.
Noterat att ju senare på månaden man går, desto fler AmEx-bokningar ser man. Så det kan nog vara lite skev statistik om man går sent, eller tidigt på månaden för den delen.Prinsen i söndags. Exakt som förväntat. Har man varit på Prinsen så är det exakt precis så som det var fortfarande. Alltså helt bra.
Lite begränsningar i valfrihet, fick ej ta löjrom, torskrygg eller entrecote. Å andra sidan fanns en tre-rätters amex-meny om man ville maxa nyttjandegraden.
Fullsatt, folkligt, festligt som man brukar säga. Om nu 100% beläggning med enbart Amex-kunder är så festligt för Prinsen.
Vi satt bredvid hovmästaren så vi noterade att exakt alla hade Amex-bokning.
Det skulle vara intressant att se Amex siffror på hur mycket det här nyttjas.
Yep. This happened to me. I used it on my platinum on the 9th and then when I went to use it for centurion it was red. Called the concierge and they said to pay and they will refund. Landed up getting it reactivated instead so going to use my second tomorrow.Någon som varit med om att dining by amex är markerat (rött kryss och "used 1 times") även fast man inte nyttjat det? Ringde AMEX idag och de skulle starta en "utredning"...
Vad konstigt. Har ni iPhone eller Android? Min telefon gick sönder för 2 veckor sedan. Ficka köpa en ny och lägga in allt från scratch. Var bar att logga in på Amex experiences-appen för mig.Jag kan lägga till att när man byter telefon, vilket jag gjorde förra veckan, så blir det ett steg till. Eftersom Experiences tydligen är knuten till en specifik device så skickas one time password till den gamla och inte till den nya. Hur det nu går till. Som tur är har jag kvar den gamla men eftersom den är nollställd till factory settings måste jag aktivera den, installera Experiences appen igen, rensa all information och sen ta bort appen på den gamla och nya telefonen. När det är gjort ominstallera på nya telefonen och registrera nytt konto.
Allt enl Amex chatten. Får hoppas att det funkar så att OTP dyker upp på den nya.
Thanks, they told me the same thing - pay and they will refund me...Yep. This happened to me. I used it on my platinum on the 9th and then when I went to use it for centurion it was red. Called the concierge and they said to pay and they will refund. Landed up getting it reactivated instead so going to use my second tomorrow.
Something definitely weird this month.