Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Mycket gott på Hasselbacken ikväll! Pilgrimsmussla och torskrygg för mig och gulbets- och vattenmelontartar samt röding till min bättre hälft!

Känns som en bra och värdig avslutning innan jag säger upp kortet. Nästa EB-år är år 10 mot LTG så då får det bli Elitekort för att hjälpa till :)
6f26d5403291097e3457025a4ee4d771.jpg
133a55a6713bdb07e3095f779d932b08.jpg

Tbx i Jkpg efter kvällsutflykt till Göteborg och Toso. Jättefin upplevelse.

Bra kock som var duktig på balanserade kryddor. Trevlig personal och där jag inte upplevde ngt negativt ang att vi var ”Amexkunder”. Bjöd med en väninna till min Kjaerste vilket gav glada skratt och förtroliga samtal.

Mkt nöjd och vi kan tänka oss att gå dit igen.

Jag kan alltså inte öppna scanningen utan måste vänta på autentiseringen av kortet, precis som när man gör första gången.
Jag kan lägga till att när man byter telefon, vilket jag gjorde förra veckan, så blir det ett steg till. Eftersom Experiences tydligen är knuten till en specifik device så skickas one time password till den gamla och inte till den nya. Hur det nu går till. Som tur är har jag kvar den gamla men eftersom den är nollställd till factory settings måste jag aktivera den, installera Experiences appen igen, rensa all information och sen ta bort appen på den gamla och nya telefonen. När det är gjort ominstallera på nya telefonen och registrera nytt konto.

Allt enl Amex chatten. Får hoppas att det funkar så att OTP dyker upp på den nya.

Prinsen i söndags. Exakt som förväntat. Har man varit på Prinsen så är det exakt precis så som det var fortfarande. Alltså helt bra.

Lite begränsningar i valfrihet, fick ej ta löjrom, torskrygg eller entrecote. Å andra sidan fanns en tre-rätters amex-meny om man ville maxa nyttjandegraden.

Fullsatt, folkligt, festligt som man brukar säga. Om nu 100% beläggning med enbart Amex-kunder är så festligt för Prinsen.

Vi satt bredvid hovmästaren så vi noterade att exakt alla hade Amex-bokning.

Det skulle vara intressant att se Amex siffror på hur mycket det här nyttjas.

Prinsen i söndags. Exakt som förväntat. Har man varit på Prinsen så är det exakt precis så som det var fortfarande. Alltså helt bra.

Lite begränsningar i valfrihet, fick ej ta löjrom, torskrygg eller entrecote. Å andra sidan fanns en tre-rätters amex-meny om man ville maxa nyttjandegraden.

Fullsatt, folkligt, festligt som man brukar säga. Om nu 100% beläggning med enbart Amex-kunder är så festligt för Prinsen.

Vi satt bredvid hovmästaren så vi noterade att exakt alla hade Amex-bokning.

Det skulle vara intressant att se Amex siffror på hur mycket det här nyttjas.
Noterat att ju senare på månaden man går, desto fler AmEx-bokningar ser man. Så det kan nog vara lite skev statistik om man går sent, eller tidigt på månaden för den delen.

Någon som varit med om att dining by amex är markerat (rött kryss och "used 1 times") även fast man inte nyttjat det? Ringde AMEX idag och de skulle starta en "utredning"...
Yep. This happened to me. I used it on my platinum on the 9th and then when I went to use it for centurion it was red. Called the concierge and they said to pay and they will refund. Landed up getting it reactivated instead so going to use my second tomorrow.
Something definitely weird this month.

Besökte Waipo i söndags. De erbjuder en något nedbantad version av deras avsmakningsmeny för AMEX-gäster som bestod av 5 rätter plus en valfri efterrätt från stora menyn. Enligt appen ska man också kunna välja 2 tapasrätter per person och dessert om man vill köra på det uppläget istället. Detta nämndes inte och vi frågade inte heller då vi ändå tänkt ta menyn.

De hade tryckt upp ett litet meny-kort för Amex som vi fick men jag glömde så klart ta kort på det. Det var snyggt gjort dock där det stod vilka 5 rätter som ingick i menyn men också förslag på tillägg och priser, tydligt och smidigt. Tex kunde man få en fördrink eller ett glas champagne för 95 kr (Louis Massing Brut) samt lägga till 3 rätter för 150 kr om jag minns rätt. Menyn fanns även i en vegansk variant.

Vi körde dock på vanliga med kött och fisk. Först kom det in tre sorters dumplings, (räka, kyckling och svamp) med två dippsåser. Väldigt goda.

Det som följde var en laxsashimi som var ganska intetsägande och ankleverterrine som serverades som en liten sallad (med tamarind och sojagele, syrad rödlök, granatäpple och krispig sötpotatis enligt menyn). Lite väl spretigt smakmässigt och snålt med anklever.

Efter det kom en laxteriyaki samt wokad biff och en skål ris. Båda rätterna kändes som en dagens på ett vanligt asiatiskt lunchställe. Okej men inget speciellt.

Till efterrätt valde vi glass och fick in tre små kulor med matcha-smak, azukiböna och svart sesam. Gott.

Hade förväntat mig mer kinesiska inslag och smaksättningar. Både sashimi och teryaki kommer tex från japanska köket (även matcha). Lite konstigt också att man på denna avsmakningsmeny väljer att ha med lax två gånger. Anklever med granatäpple associerar jag inte heller med Kina. Sen skulle jag hellre börjat med kall sallad och rå lax för att sen få in varma degknyten, då senare var ganska smakintensivt. Dock var dumplings tyvärr det enda som var riktigt gott, resten var det inget större fel på men alldeles för alldagligt för denna typ av ställe (och prisnivå om man betalat själv).

Servicen var vänlig och hjälpsam. Till en början också uppmärksam och hyfsat snabb men det blev tyvärr ganska mycket väntetid så hela lunchen tog 2 timmar även om vi åt snabbt. Rätterna var också lite för små. Tex fick vi en (1) liten skål ris att dela på vilket kändes snålt. Stället var väl halvfullt när vi kom och fylldes på lite mer allt eftersom. Märkte ingen annan med Amex där.

Summa summarum, skippa avsmakningsmenyn men överväg att gå dit och äta dim sum.

unnamed (2).jpg

unnamed (1).jpg

unnamed.jpg

Jag kan lägga till att när man byter telefon, vilket jag gjorde förra veckan, så blir det ett steg till. Eftersom Experiences tydligen är knuten till en specifik device så skickas one time password till den gamla och inte till den nya. Hur det nu går till. Som tur är har jag kvar den gamla men eftersom den är nollställd till factory settings måste jag aktivera den, installera Experiences appen igen, rensa all information och sen ta bort appen på den gamla och nya telefonen. När det är gjort ominstallera på nya telefonen och registrera nytt konto.

Allt enl Amex chatten. Får hoppas att det funkar så att OTP dyker upp på den nya.
Vad konstigt. Har ni iPhone eller Android? Min telefon gick sönder för 2 veckor sedan. Ficka köpa en ny och lägga in allt från scratch. Var bar att logga in på Amex experiences-appen för mig.

Yep. This happened to me. I used it on my platinum on the 9th and then when I went to use it for centurion it was red. Called the concierge and they said to pay and they will refund. Landed up getting it reactivated instead so going to use my second tomorrow.
Something definitely weird this month.
Thanks, they told me the same thing - pay and they will refund me...

Toppen