Frantz igår kväll. Ganska bra mat. Atmosfär bra men dunkadunka musiken började runt 18.30. Lite tråkigt med dessa smårätter. Känns som om köket vill bara ha rätter som kan vara 99% färdigt preppad. Om man jämför med många kvartersrestauranger i Paris som verkligen kör med säsongsvaror för ungefär samma pris är det inte ens i närheten att vara matlagning på samma nivå. Svamp, kronärtskocka och majs i januari i Sverige? Kolla upp ställen som Les Resistants eller Attabler i Paris för att se vad jag skulle vilja hitta för Amex Dinner för 2 här i Sverige.
Frun fick ok vin och dålig Irish Coffee. Jag drack en bra alkoholfritt lavendel lemonade.
Värst var servitören som körde fjäskande min herre, min dam stil som kändes riktigt falsk och felplacerad på en hotellrestaurang med dunkadunka musik. Finns det någon person kvar i livet som verkligen uppskattar den typ av service?
Men i det stora hela nöjd med kvällen eftersom det var bland de bättre jag har upplevt med AMEX middag för 2. Men skulle inte återkomma som betalande kund. För den totala kostnaden (exklusive månadsavgiften) på runt 1000 kr med dryck, efterrätt och resa från Uppsala hade vi inte kunnat göra bättre för 2 personer i Uppsala. Varje bord vi såg var där med AMEX kortet. Ändå inte helt fullt när vi gick runt kl. 19.00.
En rolig anekdot: Frun råkade ha samma blus på sig som när vi åt på Franzen på hennes födelsedag förra året. Jag frågade om hon alltid hade det på sig när hon äter hos Franz, både Franz 1 och Frantz 2. Intressant att även notera att Franzen hade avsevärt mer avslappnat service med lite glimta i ögat trots att prisnivå ungefär 10 gånger högre Franz 2.