Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

dålig kommunikation från hovmästaren gissar jag, fick ett dåligt intryck av honom efter att ha fått vänta ett tag och som sen tog emot oss hastigt och nonchalant. Icke välkomnande). .
Jag har också träffat på några nonchalanta manliga hovmästare den senaste tiden i Sverige (Sorellina i Uppsala).

De verkar tror att de jobbar i 80 tals Paris en lördagskväll på fullsatta krogar istället för en fjärdedelsfull B krog i Sverige en tisdag kväll.

Hovmästaren ska vara restaurangens service ess. Hen ska även se till att de övriga i front room håller en hög nivå. De verkar istället tror de är någon kändis diva när de står där bakom sin arbetsplats konstant surfande på sin yuppienalle.

Hötorgets kvarterskrog. Stabilt och bra precis som vid förra besökt för några år sen. Råbiff och pluma-planka för mig samt burrata och röding till min bättre hälft :)
bac5bb4cf8bb2da204910b372c4cce54.jpg
2087434998f4849c5808902cdff62246.jpg

Stockholm- Restaurang J (Nacka Strand) !!

Löjromspizza, som med Amex endast gällde som förrätt för 2, till förrätt och Steak Frites till huvudrätt.
Kan mer än varmt rekommendera denna restaurang för Amex! Ny favorit tillsammans med Konstnärsbaren.

Förrätten (löjromspizza) räckte mer än väl till tre personer (som vi var). Steak Frites var även den väldigt god. Köttet bra stekt och mört. Pommes krispiga och salta. Såsen (Cafe de Paris) samt valnötssalladen (i sann fransk bistroanda) även de väldigt goda. Smashed burger även den mer än godkänd.

Här var det genuint trevlig personal. Deras IPA var också väldigt god men inte en ölkännare egentligen..
Går att ta båt hit från Nybrokajen med SL-kort. Eller parkera gratis i två timmar precis utanför. Trevlig lokal i New England stil.

Kort sagt, vi kommer gärna åter!

Attachments

• IMG_4845.jpeg
    IMG_4845.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 171
  • IMG_4846.jpeg
    IMG_4846.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 150
  • IMG_4847.jpeg
    IMG_4847.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 121
Besök på Grodan igår och nöjd med maten.
Löjrom/störrom till förrätt och entrecote till huvudrätt ingick inte men gick att få mot tillägg.

Jag valde råbiff och wallenbergare och sällskap tog tonfisk till huvudrätt.

Inte den bästa råbiff jag ätit men inget fel
20241122_194847.jpg

Bra wallenbergare
20241122_201557.jpg

Det blir dock ett stort IG på ölutbudet, extremt smalt och inget av intresse, dessutom hade de slut på båda fatölen då de fått fel leverans.

Körde en brunch igår med frugan på Kasai, bra service men vi som körde amex dining fick sitta i deras uterum i glas. Vi fick platsen direkt mot glas vägg verkligen kallt och jävligt, frös som en hund då det drog från både golv och vägg. Dålig spridning av infravärmen. Blandad kompott de delade rätterna se bild var bra men sushin var det inget märkvärdigt relativt dåligt värde om 375kr/pers tycker jag då det på andra ställen legat på 650-700kr/pers. jag tog fö en ashai alkoholfri öl, frågan ett glas moet, en flaska pelegroni samt varsin kaffe resp grönt te. Tveksamt att vi besöker detta mer. Hade betydligt högre förväntningar men en trevlig dag blev det ändå.

Attachments

• IMG_0714.jpeg
    IMG_0714.jpeg
    416,4 KB · Visningar: 167
Som vanligt ute i sista minuten, men vill inte låta förmånen brinna inne.

Vilken av Göteborgsrestaurangerna tycker ni är bäst denna gång? :)

De som verkar ha platser kvar är Skanshof eller Mucho Macho

Har bara varit på Mucho Macho men var väldigt nöjd med de tacos som serverades. Dock helt olika koncept mellan de två ställena så preferensen kring maten bör nog styra val av restaurang. Ligger i princip vägg i vägg, men det visste du kanske redan :).

Har bara varit på Mucho Macho men var väldigt nöjd med de tacos som serverades. Dock helt olika koncept mellan de två ställena så preferensen kring maten bör nog styra val av restaurang. Ligger i princip vägg i vägg, men det visste du kanske redan :).
Nej, det visste jag inte :) Blev Skanshof som vi tyckte var helt ok sist. Så nu sitter vi på Bus4You i premiumkabinen ToR Jkpg-Göteborg. Hemma igen 01.00. Känns så konstigt att inte komma att stiga av på GOT ;)

Inleder Amexbesöket på Skanshof med en Stigbergets (SAS-IPA).

Sedan Kalixlöjrom (delikat och inte fryst före) till mig och till Kjaersten först ostronprovning (Klemmings resp Fin de Claire), Gula Änkan och Lobster Roll

Attachments

• IMG_3756.jpeg
    IMG_3756.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 122
  • IMG_3757.jpeg
    IMG_3757.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 119
  • 8fa7946c-9bfe-4d68-9f34-2b05558e7aff.jpeg
    8fa7946c-9bfe-4d68-9f34-2b05558e7aff.jpeg
    382,4 KB · Visningar: 92
  • IMG_3758.jpeg
    IMG_3758.jpeg