Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Man BEHÖVER ju inte dricksa men jag misstänker att Platinum-innehavares låga dricksande skulle kunna förklara den i denna tråden tidigare rapporterade låga service-nivån.
Det låter som en synnerligen usel strategi som drabbar ingen mindre än.....restaurangen.
Mig kvittar det ju, jag låter ju bara bli att gå tillbaka om upplevelsen är kass.

@margincallingbadger

Vi var på Kasai ikväll och tog deras meny, både vanliga och vegetariska. Den vegetarisk var mycket god.

Jag åt den med djur i och var nöjd, kanske skulle vilja ha lite mer smaker, men allt har gott. Lite bilder från kvällen.
20240905_175055.jpg
20240905_180210.jpg
20240905_182131.jpg
20240905_184554.jpg

När man ätit jupp bör man gå runt hörnet till A Bar Called Gemma för lite drinkar.
Deras irish är riktigt bra!
20240905_190957.jpg

Precis avnjutit en middag hos Kasai. Servicenivån i toppklass! Maten likaså.
De har under september tema vilt. Fick smaka bl.a. hjort på mossa.

Hittills bästa upplevelsen sedan starten av Dinner for Two.
Vem var ni? Vi var 3 i en soffa :)

Premiär för dinner for 2 då jag fick platinumkortet för 2 veckor sedan. Vi besökte Villa Godthem innan showen med Batra och glans på cirkus. Frugan tog kantarelltoast och pocherad gös jag körde toastskagen och plankstek. Allt var gott utan att utmärka sig till något helt fantastiskt, snabb och trevlig service. Frugan tog en stor ramrösa och jag en alkoholfri Eriksberg. Fick en skämtsam blinkning från servitören att detta blev ju en saftig nota. Gav självklart dricks då service var klanderfri och positiv.

Attachments

• IMG_0595.jpeg
    IMG_0595.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 105
  • IMG_0596.jpeg
    IMG_0596.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 123
  • IMG_0597.jpeg
    IMG_0597.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 115
  • IMG_0599.jpeg
    IMG_0599.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 114
Till helgen blir det vår tur att ta oss till Göteborg. Sist njöt vi på Skanshof. Gången innan på Prime Grill ett par tillfällen. Såg inlägg ovan om Ilse. Är det ngn av de andra restaurangerna vi borde pröva på?

Last edited:
Toppen