Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Vänta nu, menar du att det som ingår är enbart en köttbit, utan någon form av tillbehör eller sås? Det har jag lite svårt att se som en komplett måltid....
Menyn finns någon sida bak. Det var några rätter där det ingick men de roligare bitarna ingick det inte något mer än vinsås (som var tråkig).

Bra köttbitar ändå, helt klart kvalitet och det bästa med stället enligt mig. Resten ok. Men totalt sett som sagt finns enl mig ändå roligare ställen att gå till i Sthlm om man gillar kött.

Vänta nu, menar du att det som ingår är enbart en köttbit, utan någon form av tillbehör eller sås? Det har jag lite svårt att se som en komplett måltid....
Stämmer, alla i sällskapet fick betala extra för sås och pommes och eventuell sallad. (Ska dock sägas att en sked rödvinssås var utdragen på tallriken under köttet, men ville ha bearnaise (tror den var gjord på såsbas) så beställde in det istället.)

Skanshof var kanon! Bra service, god mat och skön kväll över lag =)
20240720_203832.jpg

Det som stör mig mest med hela dining är alla specialmenyer och undantag. Det är omöjligt att veta vad som faktiskt erbjuds på alla ställen innan någon skriver i den här tråden. Känns som det bara gått mer och mer åt det här hållet sen dining lanserades.

Jag fattar om det är någon viss rätt som de inte vill erbjuda men var tydliga med det vid bokningstillfället då i stället.
Instämmer!
Fick dock en positiv överraskning på Elsa Vin & Matbar i Malmö. Det hela verkade som att det fanns 3 alternativ men när vi kom dit i lördags (även plus för bokningsbar lördag) så var det fritt val från ordinarie meny med 830kr avdrag på notan. Gott var det också med plats ute. Två bra i rad nu, var på Skanshof senast.

Instämmer!
Fick dock en positiv överraskning på Elsa Vin & Matbar i Malmö. Det hela verkade som att det fanns 3 alternativ men när vi kom dit i lördags (även plus för bokningsbar lördag) så var det fritt val från ordinarie meny med 830kr avdrag på notan. Gott var det också med plats ute. Två bra i rad nu, var på Skanshof senast.
Det var intressant! Tror vi därmed att det är den ersättning de får i sin tur från Amex, måhända? Låter isf rätt ”fair”, 415:-/person.

Det var intressant! Tror vi därmed att det är den ersättning de får i sin tur från Amex, måhända? Låter isf rätt ”fair”, 415:-/person.
Den tanken slog mig också, särskilt som det uttrycktes ”830kr skickar vi till Amex”. Min gissning är dock att Amex ”får” någon rabatt på det annars förstår jag inte riktigt varför vissa är så ”snåla” med egen meny och enbart vardagar.

Riktigt dåligt Amex.

Bytte mobil i måndags. Hade Griffins inbokat på tisdagen.

Loggar in i Amex Experiences-appen och kan inte skanna QR-koden. Nää för det räcker inte med att logga in med ett aktivt konto. Utan jag måste vänta i flera arbetsdagar för erbjudandet att bli aktivt igen, då det ska manuellt aktiveras när man loggar in på ny enhet.

Jag förstår (typ) när det sker på ett nytt konto/kund. Men när jag redan har det aktiverat sedan tidigare på mitt konto, och bara loggar in på ny mobil?

Skapade stora problem på restaurangen. De kunde ju inte registrera mitt Amexbesök. Jag kom överrens med Hovmästaren att betala fullpris och sedan ta upp det med Amex direkt själv.

Sedan blev det lite missförstånd, och när servitrisen kom med notan, så hade hon dragit av allt förutom drycken, så jag betalade ändå bara "rätt" summa för mig. Skönt att slippa ta tjafset med Amex. Jag har däremot mailat Amex för att meddela att mitt besök inte registrerades ordentligt hos Griffins, så att det ska bli rätt för alla.

Maten då? Jag hade höga förhoppningar efter att ha läst här. Tonfiskburgaren som tjejen åt var översaltad. Jag beställde en medium rare steak frites. Den var på sin höjd medium well. Fries? På tok för oljiga för min egen smak. De två olika mocktails som jag testade var däremot riktigt bra!

Hade jag kommit tillbaka som fullpris betalande kund? Nej.
Ångrar jag mitt beslut att komma hit på Amex-middagen? Nej.

På tal om Amex-middag. Vi satt närmast entrén. Räknade till 11 raka bokningar som var där på Amexmiddag, under den tid vi var på restaurangen. Det fyller onekligen ut antal bokningar under veckan för den enskilda restaurangen.

Besökte Stockholm Fisk denna omgång - allt gick att beställas förutom skaldjur (som också meddelas vid bokningstillfället). Har ätit där tidigare och det smakade bra i vanlig ordning. Vi var fyra pers, varav två som gick under AMEX. Jag stod för hela notan och servitrisen hade applicerat AMEX på de två dyraste rätterna, vilket var nice och smidigt så att man inte behöver bråka om "vilka rätter beställts som AMEX". Utöver det så beställde en i sällskapet Kungskrabban som var exteremt god.

Inga skillnader på service/mat/utbud enligt mig. Nöjd med denna omgång!

Riktigt dåligt Amex.

Bytte mobil i måndags. Hade Griffins inbokat på tisdagen.

Loggar in i Amex Experiences-appen och kan inte skanna QR-koden. Nää för det räcker inte med att logga in med ett aktivt konto. Utan jag måste vänta i flera arbetsdagar för erbjudandet att bli aktivt igen, då det ska manuellt aktiveras när man loggar in på ny enhet.

Jag förstår (typ) när det sker på ett nytt konto/kund. Men när jag redan har det aktiverat sedan tidigare på mitt konto, och bara loggar in på ny mobil?

Skapade stora problem på restaurangen. De kunde ju inte registrera mitt Amexbesök. Jag kom överrens med Hovmästaren att betala fullpris och sedan ta upp det med Amex direkt själv.

Sedan blev det lite missförstånd, och när servitrisen kom med notan, så hade hon dragit av allt förutom drycken, så jag betalade ändå bara "rätt" summa för mig. Skönt att slippa ta tjafset med Amex. Jag har däremot mailat Amex för att meddela att mitt besök inte registrerades ordentligt hos Griffins, så att det ska bli rätt för alla.

Maten då? Jag hade höga förhoppningar efter att ha läst här. Tonfiskburgaren som tjejen åt var översaltad. Jag beställde en medium rare steak frites. Den var på sin höjd medium well. Fries? På tok för oljiga för min egen smak. De två olika mocktails som jag testade var däremot riktigt bra!

Hade jag kommit tillbaka som fullpris betalande kund? Nej.
Ångrar jag mitt beslut att komma hit på Amex-middagen? Nej.

På tal om Amex-middag. Vi satt närmast entrén. Räknade till 11 raka bokningar som var där på Amexmiddag, under den tid vi var på restaurangen. Det fyller onekligen ut antal bokningar under veckan för den enskilda restaurangen.
Läs mina tankar om restaurangen.

Toppen