Riktigt dåligt Amex.
Bytte mobil i måndags. Hade Griffins inbokat på tisdagen.
Loggar in i Amex Experiences-appen och kan inte skanna QR-koden. Nää för det räcker inte med att logga in med ett aktivt konto. Utan jag måste vänta i flera arbetsdagar för erbjudandet att bli aktivt igen, då det ska manuellt aktiveras när man loggar in på ny enhet.
Jag förstår (typ) när det sker på ett nytt konto/kund. Men när jag redan har det aktiverat sedan tidigare på mitt konto, och bara loggar in på ny mobil?
Skapade stora problem på restaurangen. De kunde ju inte registrera mitt Amexbesök. Jag kom överrens med Hovmästaren att betala fullpris och sedan ta upp det med Amex direkt själv.
Sedan blev det lite missförstånd, och när servitrisen kom med notan, så hade hon dragit av allt förutom drycken, så jag betalade ändå bara "rätt" summa för mig. Skönt att slippa ta tjafset med Amex. Jag har däremot mailat Amex för att meddela att mitt besök inte registrerades ordentligt hos Griffins, så att det ska bli rätt för alla.
Maten då? Jag hade höga förhoppningar efter att ha läst här. Tonfiskburgaren som tjejen åt var översaltad. Jag beställde en medium rare steak frites. Den var på sin höjd medium well. Fries? På tok för oljiga för min egen smak. De två olika mocktails som jag testade var däremot riktigt bra!
Hade jag kommit tillbaka som fullpris betalande kund? Nej.
Ångrar jag mitt beslut att komma hit på Amex-middagen? Nej.
På tal om Amex-middag. Vi satt närmast entrén. Räknade till 11 raka bokningar som var där på Amexmiddag, under den tid vi var på restaurangen. Det fyller onekligen ut antal bokningar under veckan för den enskilda restaurangen.