Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Arc Rooftop tidigare i veckan.
Fin utsikt, men amex gäster får endast bord inomhus. Tyvärr separat kort meny.
God mat, men alldeles för små portioner och man kan inte säga att man blir mätt. Dyr öl också… 125 kr.

Tonfisken ok. Pork belly bun god. Tonkatsu inget speciellt.

Kan tyvärr inte riktigt rekommendera ett besök här.

Visa bifogad bild 154704Visa bifogad bild 154705Visa bifogad bild 154706Visa bifogad bild 154707
Drygt med ute-förbud. Borde vara tvärtom: garanterad uteplats! ;(

Snabb fråga, är det någon som vet om man FÅR äta ensam på Amex dining för två? Vill nyttja Juli månad men har ingen att gå med i Stockholm haha

Semestrade lite i Göteborg, testade Skanshof med familjen.

De har inte barnmeny, men kunde göra om vissa rätter till mer barnvänliga. Sonen frågade om det även gällde "steak and fries" alternativet och de sa ja, vilket jag tyckte var otroligt generöst. Extra dricks!

Jag tog fisken, frugan tog hummern.
Allt smakade bra.

Bra service, fint ställe.

Månadens Amex-Dining blev på Arc Rooftop.

Här var upplägget att man kunde välja tre smårätter per person från en (något begränsad) Amex-meny, eller så kunde man få deras fulla signaturmeny "Eat Korean", som normalt sett kostar 800 kr pp, för 350 kr tillägg. Dvs en de facto Amex-rabatt på 900 kr (om man är två), vilket jag tycker var ett mycket bra upplägg.

Trevlig utsikt, trevlig men lite långsam service. Själva maten var god, men inte mer, inget som direkt stod ut. Jag håller nog Waipo något högre.

Attachments

• IMG_5181.jpg
    IMG_5181.jpg
    510,8 KB · Visningar: 189
Tänkte eventuellt ta en sväng till Göteborg idag och använda Dining by Amex med Kjaersten. Är det Skanshof som är det val man bör göra? Såg att bla Gotbound uppskattade besöket. Vädret ser dock dåligt ut så kanske bokar in oss på onsdag, sista dagen. Ännu billigare pris på stammishotellet då, Radisson Lindholmen. Som det ibland blir i deras app är priset lägre ”utan rabatt”. ;)

Last edited:
Tänkte eventuellt ta en sväng till Göteborg idag och använda Dining by Amex med Kjaersten. Är det Skanshof som är det val man bör göra? Såg att bla Gotbound uppskattade besöket. Vädret ser dock dåligt ut så kanske bokar in oss på onsdag, sista dagen. Ännu billigare pris på stammishotellet då, Radisson Lindholmen. Som det ibland blir i deras app är priset lägre ”utan rabatt”. ;)
Det blir onsdag. :) Så frågan kvarstår. Solen ser ut att skina då (iaf som det verkar just nu) så Ute-spaet på översta våningen som alltid ingår blir klart mer nice. För strax över tusenlappen med frukost och max-poäng (som sen växlas till Eurobonus).

He
Tycker absolut att Skansholm är det klart bästa valet Göteborg. Bra mat, grym service och ett juste urval av drycker.

Toppen