Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

bvs

Medlem
Jag orkar inte göra en diff av listan som sist så här kommer alla restauraunger som är med i maj :)

Falkenberg
Restaurang Familie - Falkenberg Strandbad

Göteborg
Restaurant Archies - Jacy'z
Prime Grill
Skanshof
Mucho Macho
Moreno Pizza
Made in China
Boqueria
Ilse

Helsingborg
Yoko

Malmö
KOL & Cocktails
OCCO Restaurant
Vessel

Stockholm
Konstnärsbaren
Ångbåtsbryggan
Il Tempo
Restaurant Palmers - Ellery Beach House
Hornsgatan Kvarterskrog
Boketto - Blique by Nobis
Waipo
Paraden Kvarterskrog & Barservering
Restaurang Ateneum - Miss Clara by Nobis
Brasserie Balsac
Ulla Winbladh
Spanjorskan
Boqueria
Ricordi
Nybrogatan 38
Bockholmen Hav & Restaurang
NOI
Luzette
Cremé
Nyko Kitchen

Västerås
Chamberlin Grill - Steam Hotel

Ystad
Restaurang Port - Ystad Saltsjöbad
 

bvs

Medlem
Tänkte köra på Konstnärsbaren tills jag läste "Sea food and bleek roe is not included in the offer". Okej att löjrom inte ingår men att ingen sea food alls ingår känns ju som ett märkligt undantag, speciellt eftersom de inte är dyrare än andra rätter i övrigt. Blev Ulla Winbladh i stället.
 

mrestes

Medlem
Tänkte köra på Konstnärsbaren tills jag läste "Sea food and bleek roe is not included in the offer". Okej att löjrom inte ingår men att ingen sea food alls ingår känns ju som ett märkligt undantag, speciellt eftersom de inte är dyrare än andra rätter i övrigt. Blev Ulla Winbladh i stället.
Har du redan kunnat boka för maj?
 

Nikje

Medlem
Nu är det öppet även för Platinum. Noterar att Boqueria Stockholm dragit ner till 4 rätter/person och fler än Konstnärsbaren uteslutit löjrom och "sea food"=bara skaldjur eller även fisk? (Edit: i bokningsbekräftelsen för Ulla Winbladh står "Löjrom är exluderat från erbjudandet" vilket jag kan förstå. Blir fånigt om t ex strömming för 255:- inte ingår medan entrecote för 425 ingår..)
 
Last edited:

iceland

Medlem
Öppet för Platinum-medlemmar att boka nu. Själv bokade jag Nyko Kitchen. Bekräftelsemejlet säger ingenting om några begränsningar gällande val av rätter, så ska bli spännande att prova. Någon som varit där?
 

palmen

Moderator
Jepp. Noi hade tider på lördagen. Inget kvar i Uppsala. Den som försvann var riktigt dålig, så ingen förlust. Men konstigt att de kan inte hitta en hyfsad restaurang som vill vara med när de hade 3 Uppsala restauranger med i dine för 2000.
Folk klagar så andra sidan också på att det är samma hela tiden. Man kan inte göra alla nöjda, damn if you do, damn if you don't.
 

mrestes

Medlem
Folk klagar så andra sidan också på att det är samma hela tiden. Man kan inte göra alla nöjda, damn if you do, damn if you don't.
Jag klagar just nu inte om vilka restauranger finns. Jag klagar för att det finns noll restauranger i Uppsala, Sveriges fjärde största stad. Har man inte månadskort eller rabatterad biljett kostar det 324 kr för 2 personer att ta sig tur/retur till Stockholm med långsamma SL. SJ går snabbare men är ofta inställd eller försenad och nästan alltid ännu dyrare.
 
Toppen