Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Nån som vet vad som händer om man råkar bli bara en person till middagen?
Tänker väl att man borde få gå dit själv och äta för 2? Har inga problem att gå ut själv, och + med flexibiliteten så är det just detta som lockar ifall jag ska skaffa platinum.

Nån som vet ifall Amex skrivit nånstans att man inte får? För tänker att restaurangerna gärna gör det iom att dom fortfarande får betalt.
 

Svante H

Medlem
Besökte Arc Rooftop i Stockholm igår.
Vi valde att "uppgradera" till deras stormeny för 350:- per pers extra.
Kan inte säga att det var värt det. Många småskålar, och fläsksidan var grymt god. Men förväntar mig mer än "helt OK standardasiatisk mat" för dom pengarna.
Dock såg utebaren ut att kunna vara ett trevligt alternativ för en drink eller två i sommar.

Visa bifogad bild 151468

Vi var där igår också. Vi körde inte "extra"-menyn men valde 3 rätter var. Tog 90 minuter för 3 små skålar mat och vi behövde gå till Max Hamburgare efter. God mat men portionerna var för små och hade varit besviken om jag hade betalat för detta. Kul att testa och trevlig miljö däremot!
 

palmen

Moderator
Tänker väl att man borde få gå dit själv och äta för 2? Har inga problem att gå ut själv, och + med flexibiliteten så är det just detta som lockar ifall jag ska skaffa platinum
Det är inga problem att nyttja detta själv, men om man får mat för 2 är väl kanske något det kan knorras om.
Restaurangerna får ju intäkter för drycken som nog täcker en del av "förlusten" men om bara en dricker så blir det ju mindre, men å andra sidan kan man ju välja att bara dricka kranvatten om man önskar, så det borde inte vara en issue på pappret.
 
Det är inga problem att nyttja detta själv, men om man får mat för 2 är väl kanske något det kan knorras om.
Restaurangerna får ju intäkter för drycken som nog täcker en del av "förlusten" men om bara en dricker så blir det ju mindre, men å andra sidan kan man ju välja att bara dricka kranvatten om man önskar, så det borde inte vara en issue på pappret.
Precis, vet att marginalerna ligger hos drinkarna på restauranger, men tänkte ifall dom har rätt att neka
 

taxvalp

Medlem
Trots varningar härifrån och andra ställen testade vi Trattorian Sorellina i Uppsala. All personal har kanske inte gått restaurangskola i Schweiz men inget specifikt att klaga på. Inga restriktioner i menyvalen såvitt vi förstod och god beläggning även med icke-Amexgäster att döma av storleken på sällskapen. Kan absolut återvända även om det inte är förstahandsvalet i stan.
 
Trots varningar härifrån och andra ställen testade vi Trattorian Sorellina i Uppsala. All personal har kanske inte gått restaurangskola i Schweiz men inget specifikt att klaga på. Inga restriktioner i menyvalen såvitt vi förstod och god beläggning även med icke-Amexgäster att döma av storleken på sällskapen. Kan absolut återvända även om det inte är förstahandsvalet i stan.
+1 på den, bra kvarterskrog.
 

Dbodenfo

Medlem
Åkte ner till GBG igen och denna gång blev det att utnyttja förmånen på Mucho Macho.
Deras erbjudande var "två taco-rätter" per person - vilket då är 8st tacos totalt.
Vi tog in lite extra sides samt churros till dessert. Drack margaritas och njöt.

Är det de bäst tacos jag ätit - Nej
Är det bästa Margaritas - Nej

Var det trevligt - ja
Gott - Ja - fläsk tacos var riktigt trevliigt.
Hade jag gått om jag inte fick Amex erbjudadet? - nja skulle nog gått till Skanshof framför Mucho Macho men glad att jag gick.

Notan landade på lite över 1000 pengar för 5 margaritas och dessert, och sides.

Namnlös.jpeg
 

Sir Lemon

Medlem
Åkte ner till GBG igen och denna gång blev det att utnyttja förmånen på Mucho Macho.
Deras erbjudande var "två taco-rätter" per person - vilket då är 8st tacos totalt.
Vi tog in lite extra sides samt churros till dessert. Drack margaritas och njöt.

Är det de bäst tacos jag ätit - Nej
Är det bästa Margaritas - Nej

Var det trevligt - ja
Gott - Ja - fläsk tacos var riktigt trevliigt.
Hade jag gått om jag inte fick Amex erbjudadet? - nja skulle nog gått till Skanshof framför Mucho Macho men glad att jag gick.

Notan landade på lite över 1000 pengar för 5 margaritas och dessert, och sides.

Visa bifogad bild 151608
Hur kan 2tacorätter/person bli 8?
 
Toppen