Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

jerixon

Medlem
Verkar bli årets andra vaskning....
Känns som man får se över Amex Platinum då jag inte varit i Storstadsregionerna under de perioder som erbjudits iår.
Som tur är utnyttjar jag många av kortets andra fördelar flitigt.
 
Jag frågade om kontanter gick bra och fick då höra att Amex var enda tillåtna betalmedel på min resturang. Frågar man inte utan bara betalar med kort misstänker jag att det går bra.
 

palmen

Moderator
Jag frågade om kontanter gick bra och fick då höra att Amex var enda tillåtna betalmedel på min resturang. Frågar man inte utan bara betalar med kort misstänker jag att det går bra.
Som med det mesta, fråga inte. Lättare att be om förlåtelse än att be om lov.
De slänger ju fram en kortmaskin så bara betala med valfritt kort utan att säga något om vilket kort man använder.
 

Sir Lemon

Medlem
Sticker ev upp till hufvudstaden imorrn och bor över med en polare som ändå är där på konferens och har hotellrum. Syftet är att inte låta månadens Amexmiddag gå till spillo.

Fråga: Är det ngn av månadens restauranger ngn av er skulle lyfta fram som ovanligt bra?
 

mrestes

Medlem
Sparrisen och Hälleflundran på Stockholm Fisk var mycket bra.
Jag var där nyss och huvudrätt var bra men brödet till skagenröra var ett skämt, dålig formfranska av billigaste sort som hade varit i brödrost sedan for lite margarin/smör påstrykt på ena sidan.

Servicen är också 100% inriktad på ensamätande hotellgäst på affärsresor. Fick förrätten max 4 minuter efter beställning och långt innan cocktail och vinflaskan hade kommit. Huvudrätten kom ungefär 2 minuter efter varmrätten avdukades. Vill man vara in och ut, med förrätt och varmrätt i under 45 minuter är det positivt. Vill man ha en trevlig avkopplande kväll är det mindre bra.
 

Piffsan

Medlem
Sticker ev upp till hufvudstaden imorrn och bor över med en polare som ändå är där på konferens och har hotellrum. Syftet är att inte låta månadens Amexmiddag gå till spillo.

Fråga: Är det ngn av månadens restauranger ngn av er skulle lyfta fram som ovanligt bra?
Prinsen och Restaurang J skulle jag säga. Biff Rydberg, torskrygg och köttbullarna på Prinsen är suveräna (och rätter som Prinsen är kända för) - även om jag fattar att köttbullar kanske inte står högst på din lista Prinsen är en institution i Stockholm så om du inte varit där tidigare, gå dit.
Restaurang J kanske jag skulle spara till maj då lite bättre/varmare väder, ligger ju även i Nacka men trevligt att åka dit med pendelbåt. OM nu J finns med då vill säga.
 
Jag var där nyss och huvudrätt var bra men brödet till skagenröra var ett skämt, dålig formfranska av billigaste sort som hade varit i brödrost sedan for lite margarin/smör påstrykt på ena sidan.

Servicen är också 100% inriktad på ensamätande hotellgäst på affärsresor. Fick förrätten max 4 minuter efter beställning och långt innan cocktail och vinflaskan hade kommit. Huvudrätten kom ungefär 2 minuter efter varmrätten avdukades. Vill man vara in och ut, med förrätt och varmrätt i under 45 minuter är det positivt. Vill man ha en trevlig avkopplande kväll är det mindre bra.
Stämmer väl in med min upplevelse sist jag var där i förra omgången! AMEX-gästerna placeras "avskilt" och på lite sämre platser än övriga och servicen kändes stressad. "Ät er gratis-AMEX middag så snabbt som möjligt så vi kan ta in "fullt betalande" istället" kändes det som.
 

mrestes

Medlem
Stämmer väl in med min upplevelse sist jag var där i förra omgången! AMEX-gästerna placeras "avskilt" och på lite sämre platser än övriga och servicen kändes stressad. "Ät er gratis-AMEX middag så snabbt som möjligt så vi kan ta in "fullt betalande" istället" kändes det som.
Håller med. Fast min fru tyckte det var bra med fönsterbord. Jag var mindre förtjust över utsikt mot en cykelställ, Vasagatan och de mystiska personer som brukar samlas i närheten av en storstads centraltågstation.
 

dave.s

Medlem
Sticker ev upp till hufvudstaden imorrn och bor över med en polare som ändå är där på konferens och har hotellrum. Syftet är att inte låta månadens Amexmiddag gå till spillo.

Fråga: Är det ngn av månadens restauranger ngn av er skulle lyfta fram som ovanligt bra?
Har inte testat alla men går mot strömmen i tråden och svarar nej på din fråga.

Bara värt om du råkar bo nära/ha vägarna förbi och erbjudandet går att ta i samband. Alltid trevligt med ett "gratis" mål.

Annars ät där du vill även om det är billigt (finns mkt bra burgare osv) och en stressfri, skön visit :)
 
Toppen