Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

mrestes

Medlem
Någon som kan rekommendera en restaurang i Paris som är med på erbjudandet?
Lucas Carton har kommit igång igen, Le Pre Catalan kan vara bäst i stan just nu. L'Astrance var otroligt bra tidigare men kanske lite outdated idag, men om man har aldrig varit där. Samma för L'Ambrosie. Men på alla dessa kommer du inte så långt med 2000 kr, även om du äter ensam och dricker bara vatten.
Clown Bar var också riktigt bra tidigare men har inte hört något om det på flera år.
Vissa har lite billigare val under lunchen men jag vet inte om Amex erbjudanden fungerar då. Bör inte vara ett problem.

Många troligen stängda under augusti.
 
Någon som kan rekommendera en restaurang i Paris som är med på erbjudandet?
Här är några speciella favoriter: Divellec, prova den blå hummern. Ducasse Sur Seine elbåt på Seine, alldeles lysande, både mat och båtturen. Jules Verne, har dock inte varit där sen renoveringen men man går hit för utsikten. La Tour d’Argent, historisk, anka, vinkällare och utsikt som iofs ju var mycket bättre innan kyrkan brann :(. Le Ciel de Paris, utsikten igen, och ibland med hundra japaner som tjoar extatiskt när eiffeltornet börjar blinka.
 

Fredah

Medlem
Du ska undvika rödingen, gambas och gödkalven. Gambas smakade nästan ingenting och något bränd vitlök i botten av pannan. Brödet till bränt. Smakade bränt också. Gödkalven smakade inte mycket heller och rödingen var riktigt usel. Såsen inte färdigkokt och hade en skarp smak av tomatpuré. Potatisen var dock god... Berätta gärna vad du tyckte sen. Hade inte mage att skicka tillbaka maten då den var "gratis". (Jag valde denna restaurang för det var typ det ända som fanns kvar att kunna boka...)
Tack för din snabba återkoppling!
Vi satsade på ”säkra kort”, Toast Skagen och Entrecôte. Det var helt okej och ungefär vad man får på en random hotellrestaurang, service var dock bättre. Jag anser mig själv inte vara speciellt bra på att laga mat men hade gjort en bättre Toast Skagen. Dock plus för bra husets rosévin, tack för tipset @Claes L

Som första runda med Dining by AMEX hoppas jag att det blir bättre nästa gång, MJ:s hade definitivt varit ett bättre val.

IMG_2611.jpeg
 
Toppen