Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

Var på Mamo Michelangelo i Antibes, bra entrecote och Caccio e Pepe och gott rödvin till (Scarpa La Bogliona). Och en riktigt bra espresso martini. Men svindyrt, så tack Amex för ett litet bidrag som gjorde att notan bara hamnade på dyrt…;)
 

mrestes

Medlem
Ska dit imorgon, någon rätt du rekommenderar? :)
Skagen och halstrad lax till förrätt. Röding till varmrätt. Entrecote såg inte så roligt ut (annat bord) medans torskryggen såg bra ut.
OBS rödingen serveras lite pink i mitten som jag tycker det ska vara, men vill du har fisken helt genomstekt är det inget för dig.
 

mrestes

Medlem
OK Hötorget och Spanjorskan är dåliga. Finns det någon i Stockholm som är bra förutom Bockholmen? Bra att veta om nästa runda till hösten är exakt samma restauranger.
 

Fredah

Medlem
Var på Hötorgets kvarterskrog. Undvik. Maten var under all kritik. Sämsta maten av alla restauranger jag varit på sedan AMEX började med detta. Trevlig service dock.
Åh nej, vi ska dit ikväll. Detta är första gången vi testar konceptet sen jag skaffade platinum för ett par månader sedan. Hade bokat MJ:s i Malmö men på grund av ändrade planer fick vi försöka hitta något i Stockholm istället och vid det laget var det mesta bokat.

Något särskilt man bör undvika eller var allt lika dåligt?
 
Åh nej, vi ska dit ikväll. Detta är första gången vi testar konceptet sen jag skaffade platinum för ett par månader sedan. Hade bokat MJ:s i Malmö men på grund av ändrade planer fick vi försöka hitta något i Stockholm istället och vid det laget var det mesta bokat.

Något särskilt man bör undvika eller var allt lika dåligt?
Du ska undvika rödingen, gambas och gödkalven. Gambas smakade nästan ingenting och något bränd vitlök i botten av pannan. Brödet till bränt. Smakade bränt också. Gödkalven smakade inte mycket heller och rödingen var riktigt usel. Såsen inte färdigkokt och hade en skarp smak av tomatpuré. Potatisen var dock god... Berätta gärna vad du tyckte sen. Hade inte mage att skicka tillbaka maten då den var "gratis". (Jag valde denna restaurang för det var typ det ända som fanns kvar att kunna boka...)
Skärmavbild 2023-07-26 kl. 11.36.16.png

Skärmavbild 2023-07-26 kl. 11.36.29.png
 
Last edited:
Toppen