Senaste nytt

Det här med silver, guld, platinum, executive platinum och allt vad det nu heter

vicce

Medlem
Samma sak med Shangri-La Golden Circle, Gold är inträdesnivån.

Kommer väl ihåg min första övernattning på Shangri-La som medlem, hotellräkningen låg under dörren på morgonen när jag skulle checka ut och där stod även bonusnummer och statusnivå. Höll på att tappa hakan när det stod Gold längst upp. Började fundera på hur mycket pengar jag egentligen spenderat på hotellet, eller om jag gjort ett så oförglömligt intryck på personalen att jag fått någon slags statusuppgradering.

Men en snabb sökning på Golden Circles hemsida och fascinationen släppte ganska snabbt... :D

Men du fick ju i alla fall vara glad en stund ;)
 

Jonas C

Medlem
Mest förvirrande är väl ändå Alitalia som har döpt sina medlemsnivåer till Ulysse, Freccia Alata Plus, Freccia Alata Plus Per Sempre och Freccia Alata. Någon som kan lista ut vad som är vilket? :D

Tycker nog att Silver, Guld, Platinum osv är lättare att förstå.
 

Palazzi

Medlem
Mest förvirrande är väl ändå Alitalia som har döpt sina medlemsnivåer till Ulysse, Freccia Alata Plus, Freccia Alata Plus Per Sempre och Freccia Alata. Någon som kan lista ut vad som är vilket? :D

Tycker nog att Silver, Guld, Platinum osv är lättare att förstå.

Jag kan ana vad som är rätt, men för den som inte talar italienska förstår jag att det inte är uppenbart. T.o.m på Italienska hade man ju kunnat välja tydligare namn,
 

nilsson

Medlem
Starbucks standardmuggstorlekar är tall (354ml), grande (473 ml) och venti (581ml). De betyder stor (engelska), stor (italienska) och tjugo (italienska).
 
Royal Caribbeans lojalitetsprogram Crown & Anchor har förmodligen flest nivåer. Alla blir Gold som registrerar sig vid första kryssningen. Under de sju år jag varit medlem har det blivit svårare och svårare att uppnå högre status och nivåerna har blivit fler. Det beror på att antalet återkommande kryssningsresenärer stadigt ökar och att det finns amerikanska seniorer vilka uppnått mer än 100 kryssningar och som i princip "bor" på kryssningsfartygen.

Bilden visar antal kryssningsdygn för respektive nivå.

Crown and anchor (1).JPG

Förmåner finns här:

Royal Caribbean
 

taxvalp

Medlem
Om man kryssat minst 340 dygn så får man äta middag med någon av befälhavarna! Då väljer jag hellre SAS inrikeslounge...

"Middag med en officer på kryssning som varar 7 nätter eller längre (för medlemmar med 340 eller fler kryssningspoäng)"
 

Bamsefar

Medlem
Om man kryssat minst 340 dygn så får man äta middag med någon av befälhavarna! Då väljer jag hellre SAS inrikeslounge...

"Middag med en officer på kryssning som varar 7 nätter eller längre (för medlemmar med 340 eller fler kryssningspoäng)"

För den som vågar chansa på Seadream så ingår det redan i först kryssningen....

Men du får bo i en avloppsluktande hytt som tack för resan ;-)
 
Toppen