Senaste nytt

Det här med silver, guld, platinum, executive platinum och allt vad det nu heter

Alx

Medlem
Royal Caribbeans lojalitetsprogram Crown & Anchor har förmodligen flest nivåer. Alla blir Gold som registrerar sig vid första kryssningen. Under de sju år jag varit medlem har det blivit svårare och svårare att uppnå högre status och nivåerna har blivit fler. Det beror på att antalet återkommande kryssningsresenärer stadigt ökar och att det finns amerikanska seniorer vilka uppnått mer än 100 kryssningar och som i princip "bor" på kryssningsfartygen.

Bilden visar antal kryssningsdygn för respektive nivå.

Visa bifogad bild 20115

Förmåner finns här:

Royal Caribbean

Reser man i Juniorsvit eller högre så ger det dubbla kryssnings"nätter". Så det finns genvägar att ta precis som inom flyget! :)

Jag förstår att nivåerna höjs i takt med att kryssandet ökar. De har ju redan tvingats urholka statusnivåernas mervärde i flera steg. Personligen tycker jag att höjningen av nivåinstegen som gjordes för något år sedan är bättre än att ytterligare försämra nivåernas mervärde.

Vi blev själva medlemmar 2007 och har sedan dess samlat på oss 150 RCCL poäng, så en liten bit kvar till Diamond Plus. Dock lär det dröja innan vi når dit eftersom vi har bytt över till Celebrity och trivs bättre där. :D
 
Toppen