Senaste nytt

Det här har ni gjort bra SJ

Stockholm -Malmö. AC trasig i 1 klass och sms med "beklagar" och 50% återbetalning. Tåget anlände sedan över 120 min försenat till Malmö och nytt sms med "beklagar" och 50% återbetalning.

Det hela slutade med gratis resa till Malmö inkl. "trerätters", snacks och dricka samt 3x priopoäng.
Underbart! Och om man inte blir kompenserad där och då, då gällande till exempel brist på kaffe eller ej fungerande AC så kan man åtminstone oftast få kompensation i form av poäng, dock inte nivågrundande.
 
Tack vare att tåget från Köpenhamn var felvänt och jag då skulle ha åkt mot färdriktningen blev jag uppgraderad från 2 klass till 2 klass Lugn igår (1 klass var fullt).

Tack SJ!
 

Attachments

  • 9A8E17E1-8E0E-4FB0-BDCD-4E45EA60BAF8.jpeg
    9A8E17E1-8E0E-4FB0-BDCD-4E45EA60BAF8.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 141
Två gånger nu har de uppgraderat mig till 2 klass Lugn när jag berättat att jag om jag bokat ett säte i färdriktningen förväntar jag mig ett säte i färdriktningen. De gör verkligen allt för att hjälpa. Men vad är det med alla snabbtåg som går "felvända"? Hur är det ens möjligt?
 
Kommer ihåg för några år sedan när de fixade en taxi till mig från Mora till Vemdalen. En resa som gick på 3000 kr som de betalade. Vart kraftiga förseningar och sista tåget för kvällen som jag missade. All heder!
Det är otroligt vilken serviceanda de har. Att lämna en kund på backen är, oavsett om det är Trafikverket eller SJ själva som klantat sig, en förlorad kund. Dessa 3000 kr får de alla gånger tillbaka av en nöjd kund.
 

Anders5

Medlem
Två gånger nu har de uppgraderat mig till 2 klass Lugn när jag berättat att jag om jag bokat ett säte i färdriktningen förväntar jag mig ett säte i färdriktningen. De gör verkligen allt för att hjälpa. Men vad är det med alla snabbtåg som går "felvända"? Hur är det ens möjligt?
Det kan ju säkert ta en halvtimme, kanske tom mer att vända rätt på det och den tiden lägger inte SJ på kunderna. Var glad att Köpenhamn-Göteborg är inställt, min erfarenhet är att det är nästan 50% felvända under sommaren annars.
 
Jag fick en minisemester i Umeå, med två nätter på Clarion (dubbelrum, blev även tillgodoräknad två nätter i Strawberrys lojalitetsprogram), och massa god mat och dryck, till följd av att jag blev strandsatt. Jag åkte med sista tåget innan urspårningen samma dag. Grundtanken var att göra ett ärende i stan och sen åka tillbaka med vändande tåg två timmar senare.

26 grader och sol, jag var definitivt på rätt ställe. :)
 

Attachments

  • C33B43F0-44E1-4745-8566-77AE4FACF036.jpeg
    C33B43F0-44E1-4745-8566-77AE4FACF036.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 90

Sir Lemon

Medlem
Jag fick en minisemester i Umeå, med två nätter på Clarion (dubbelrum, blev även tillgodoräknad två nätter i Strawberrys lojalitetsprogram), och massa god mat och dryck, till följd av att jag blev strandsatt. Jag åkte med sista tåget innan urspårningen samma dag. Grundtanken var att göra ett ärende i stan och sen åka tillbaka med vändande tåg två timmar senare.

26 grader och sol, jag var definitivt på rätt ställe. :)
Din lycklige… :)
 
Din lycklige… :)
Det bästa är också att jag har fått massa ersättning för alla inställda resor, och som svart medlem blev jag erbjuden det allra bästa. Har tappat räkningen på hur många gånger under den här sommaren som jag blivit uppgraderad till 2 klass eller i nödfall 2 klass Lugn, trots att tågluffarkortet gäller enbart 2 klass. Men jag klagar inte!

Just ja. En IPA ingick tydligen till maten, det märks att SJ gör allt för att inte tappa kunder till flyget. :)
 

FFlash

Medlem
Det bästa är också att jag har fått massa ersättning för alla inställda resor, och som svart medlem blev jag erbjuden det allra bästa. Har tappat räkningen på hur många gånger under den här sommaren som jag blivit uppgraderad till 2 klass eller i nödfall 2 klass Lugn, trots att tågluffarkortet gäller enbart 2 klass. Men jag klagar inte!

Just ja. En IPA ingick tydligen till maten, det märks att SJ gör allt för att inte tappa kunder till flyget. :)

Kan bara hålla med 110%.
Tvungen att hoppa på SJ flera gånger då flyget blivit inställt eller annat, bara till irritation om SJ inställt tåg eller försenat lika ofta MEN hanteeing har nog varit alltid exemplarisk! Fått poäng, även om pengarna tillbaka, milersättning för bilen samt övernattning, etc.
Nästan som man tjänar på att åka tåg. Ingen tjafs heller om ”extraordinary circumstances”.
Och billigaste icke-avbokningsbara biljetter dessutom.
Bra där SJ
 
Det bästa är också att jag har fått massa ersättning för alla inställda resor, och som svart medlem blev jag erbjuden det allra bästa. Har tappat räkningen på hur många gånger under den här sommaren som jag blivit uppgraderad till 2 klass eller i nödfall 2 klass Lugn, trots att tågluffarkortet gäller enbart 2 klass. Men jag klagar inte!

Just ja. En IPA ingick tydligen till maten, det märks att SJ gör allt för att inte tappa kunder till flyget. :)
Uppgraderad till 1 klass* ska det naturligtvis stå.
 
Toppen