Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

På SAS hemsidor ser du det om du klickar på (i) vid flygtiden. På MrJet står det direkt i listan och antar att det är samma på Expedia då de har samma motor i bakgrunden.

Det är ett EU-krav att detta framgår och likaså om operatören ändras ETFER att du bokat din biljett måste du informeras om detta och jag tror du skall ha möjlighet att fritt boka om eller avboka din resa. Jag tror dock inte det utgår någon annan kompensation om operatören ändras.

Men annars är nog tipset att lämna SAS om du verkligen verkligen vill vara säker på att slippa SAS Ireland.

Man bör nog inte boka Norwegian om man vill slippa eländet med labour-shopping..
Folks det något bolag man ska boka om man faktiskt vill undvika det. Iofs kan man ju redan från början boka med ett bolag från låglöne-länder, då är det ju definitionsmässigt inte labour-shopping.

Nu har jag inte testa SAS Irland. Personligen bryr jag mig dock inte om att det ska "pratas Svenska" på en SAS flygning. Lite väl finns det " svenskt kaffe på grisfesten?" för mig. Jag är oftast på väg utomlands när jag flyger och känns skönt att lämna Sverige redan i gate.

Hur går det med SAS Malaga?
Noterade att det börjat dyka upp flighter till och från Skandinavien med fightnummer i 6000 serien mer frekvent, var det inte tänkt att Malagabasen skulle få den typen av nummer? Om det betyder att basen är igång ska jag låta vara osagt.

Toppen