Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Sweden

Medlem
... blev flyttad från 7D (Go) till 31D... (plus hade utökats en rad nu på morgonen) Grymtade lite lätt inombords varvid SAS-mannen sa något i stil med "det där var ju inte så bra". Vi kollade lite på seating och han frågade om 4E(plus) var ok. Mittsätesryttare... men ok. Ganska trevlig och smidig lösning utan att jag ens påtalade något. Utan att veta tillskriver det diamantservicekontot. :)

Grattis till uppgraderingen... :). Påminner mig om SAS flight från Zurich i söndags. Knökfullt och trångt som fan i Plus a 2 rader... men i Go från rad 3 och bakåt fanns ströplatser lediga.
 

Hachans

Medlem
Omklädningsrum är det inte alltid. Men det finns folk som är jävligt omständiga och mer eller mindre viker sina jackor, kostymer, kalsongerna och strumpor efter något dom lärt sig på en japansk origamikurs.
Dessvärre verkar dom inte behärska detta fullt ut och skapar köer.
Att dom sedan kom på att dom glömde sin Bic-penna i innerfickan på kavajen och måste utföra samma procedur, men spegelvänt, gör att jag tror att dom egentligen bara är ute efter uppmärksamhet och gillar att stå i centrum.

Konsten i att sätta sig ner på en förutbestämd plats, är det få som behärskar.

Att ta av jackan innan man går på är väl sin sak, men jag förstår fortfarande inte varför man inte skulle lägga den på hatthyllan?
 

Delayed

Medlem
Nej, att knöka dit den innebär bara en massa onödigt krånglande, även vid avstigning.
Att sitta med ytterkläder i inomhusklimat, kanske i många timmar, finns då inte i min värld i alla fall. Inte heller att ha ytterkläderna som en varm klump i knät. Och jag tror att de flesta tycker som jag utifrån hur många jackor som brukar hamna i "hatthyllan".
 

Vindpilen

Medlem
Nej, att knöka dit den innebär bara en massa onödigt krånglande, även vid avstigning.

Man får självklart göra precis som man vill men jag förstår inte varför det blir krångligt alls?

Om det är vinter och en stor rock eller vinterjacka behövs så vill inte jag (och förmodligen de flesta) ha denna i knäet eller på mig. Så fort jag kliver på så kliver jag åt sidan, tar av mig denna, viker den snabbt över armen och lägger den ovanpå min kabinväska.

När jag sedan kliver av så tar jag den antingen på mig i gången om det finns plats och man väntar på att dörrarna ska öppnas och annars tar jag den på armen och går av planet.

Hur detta på något sätt skapar problem har jag svårt att se. Däremot är det rent generellt ett problem med folk som står och yrar i mittgången vid boarding och håller upp kön men det beror på många faktorer.
 

M.K

Medlem
@Delayed Jag har en mycket väl inarbetad plan från Arlanda Express och agerandet vid kontrollen ända fram till AMEX loungen. Både praktiskt och tidsmässigt brukar det faktiskt fungera optimalt. :D
 

maswan

Medlem
När jag sedan kliver av så tar jag den antingen på mig i gången om det finns plats och man väntar på att dörrarna ska öppnas och annars tar jag den på armen och går av planet.

Hur detta på något sätt skapar problem har jag svårt att se. Däremot är det rent generellt ett problem med folk som står och yrar i mittgången vid boarding och håller upp kön men det beror på många faktorer.

När jag sitter på fönsterplats brukar jag sträcka mig upp och dra ner den efter mina sätesgrannar har lämnat, för att sedan sätta mig ner och ta på mig den innan jag kliver ut i gången. Även det för att inte vara ett av ärkemiffona som står och blockerar gången i (vad som känns som) minuter medans det är fullt av folk bakom som är redo att bara gå rakt ut.
 

ante_77

Medlem
Att sitta med ytterkläder i inomhusklimat, kanske i många timmar, finns då inte i min värld i alla fall. Inte heller att ha ytterkläderna som en varm klump i knät. Och jag tror att de flesta tycker som jag utifrån hur många jackor som brukar hamna i "hatthyllan".

Självklart beror det på vilken destination man ska till.
Sitter man på ett 12t flyg så bör man inte sin Parajumpers.
Det jag menar är så förvånansvärt är när man flyger BGO-SVG och ombytet för vissa passagerare tar längre tid än flygturen.
 
Toppen