Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Mitt första EBD år börjar bra. 5 rader + på denna A320 till CPH. Fullt förutom på 1E och 2E och det ena är mitt mittsäte! Skönt med seatblock. :)

Last edited:
Fick trevlig recognition i onsdags på SK2549 ARN-MAN. Tilltalades med förnamn vid drinkserveringen. :) Upplever att seatblocken blir mer förekommande nu av någon anledning. Precis som @M.K beskriver ovan så har jag på sistone varit i precis samma läge. Fullsmockade plan men ledigt mittsäte hos mig

• Gilla
Reactions: M.K
Seatblock även på SK410 nu till ARN imponerar. Jag kan inte minnas sist jag fick detta på en eftermiddagsflight på denna linje som EBG. Sju eller åtta rader plus på denna A319 och jag ser några fler lediga mittensäten. Bra jobbat SAS!

Edit. Snart ska det som utlovat provas att dricka en snabb GT vid ankomst i SAS loungen. :p Ändå fredag så jag ska klara detta.

Last edited:
Skål vänner från SAS Gold lounge @ARN!

ADCAB8CD-7988-42F2-8E24-74B639095210.jpeg

Pratade lite med purser på kvällens flight hem (undviker flightnr för individens skull). Hon berättade att det får några månader sedan gick ut direktiv till CC om Diamond recognition. Vi ska nu tilltalas med namn samt över huvud taget tas om hand på ett bättre sätt. Vi är tydligen ganska många färre nu när det snart gått ett år sedan poängintjäningen ändrades..... BRA SAS!

Pratade lite med purser på kvällens flight hem (undviker flightnr för individens skull). Hon berättade att det får några månader sedan gick ut direktiv till CC om Diamond recognition. Vi ska nu tilltalas med namn samt över huvud taget tas om hand på ett bättre sätt. Vi är tydligen ganska många färre nu när det snart gått ett år sedan poängintjäningen ändrades..... BRA SAS!

Intressant.. Men som vanligt: i eco? I plus? På long och/eller short haul? Tex har ju sas vart notoriskt dåliga med sådant i plus på LH.. Den som lever får se..

Jo tack! Min recognition på min senaste long haul innebar att jag inte såg personalen alls på hela resan efter maten förrän de kom och kollade bältet och någon kom förbi och frågade om resan varit bra men inte dröjde sig kvar tillräckligt länge för att höra svaret.

Toppen