Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

14:e benet long haul sedan jag blev Diamond, fortfarande ingen CU. Börjar tvivla på att de verkligen existerar
Det är stor skillnad hur ofta det går igenom om man reser plus eller go, har aldrig fått från plus men ca 20% av flighterna i go (både till plus och business). Fick det på senaste resan hem från Los Angeles för några veckor sedan.

Fått från plus till C iaf minst 5 ggr sedan jag blev EBD (3 år). Alltid på arn-ord eller arn-iad. Just på Chicago flighten uppfattar jag sm lägre beläggning. Räknar man T/r som två flighter så kan det inte vara på mer max 10%. Åker inte go så kan inte uttala mig om det.

Mitt utfall är knappt 8%. Jag har varit EBD sedan 2015. Till saken hör att jag har specialmat och jag har hört från säkra källor på SAS (ej kundservice) att detta minskar möjligheten till CU. De gånger jag fått CU har varit från GO till PLUS på följande sträckor:
EWR-CPH (denna sträcka är ytterst ovanlig i mitt resemönster)
ARN-HKG (denna sträcka står för 25% av mina longhaul med SAS)

Hej. Tack för alla svar! Har Amex premium samt MC premium sedan tidigare. Mitt första år med AMEX så var osäker på vad spenden skulle bli. Det visade sig dock att jag triggade vouchern på bara 5 månader.... Då jag likt @palmen pga policy åker en del longhaul i eco så är CU möjligheten den absolut viktigaste (även om jag fått op-up på 2 av 3 longhaul denna vår baserat på EBG). Därefter är möjligheten att ge bort ett guld lockande då Fru Lagerman ibland flyger ut och möter upp på destination. Slänger nog in en eliteansökan imorgon. Men (!!!!) kommer statuspoängen in första månaden?!

Toppen