Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Hej alla EBD. Jag har nu under ett par år varit sätesnötare och kvalat in som EBG baserat på segment. Kollade nu mitt konto och har helt plötsligt fått ihop 70 400 baspoäng med en kvalmånad kvar (sista kvalmånaden är Juni). Funderar nu starkt på att slänga in en Amex Eliteansökan (har värvare så ni behöver inte fria via PM :) ).. Efter att ha last denna tråd så undrar jag dock om det är värt det. Tråden dryper av ironi kring det egentliga värdet av EBD vs. EBG. Mitt EBG har gett mig två longhaul op ups I år (Plus-Business med SAS PVG-CPH, samt premium Eco-Business med LH HND-FRA), vilket gör att EBG nästan känns "good enough". Så vad sager ni EBD exporter. Är extraperksen med EBD värt 4000 kr?!
För mig som flyger mycket sas longhaul i go är det lätt värt det. Jag gillar min EBD status som jag personligen tycker ger tillräckligt för att motivera det. Courtesy Upgrade på longhaul, billigare bokningar av poäng + pengar biljetter, förtur till en del kampanjer och event, elite kortet ger dessutom möjlighet till 2 amex vouchers, soft landing till guld om du inte återkvalificerar året efter, möjligt att ge ett guldkort till någon vän eller i familjen som kanske inte reser ihop detta själva men har nytta av statusen ibland.

Glöm inte heller att ett EBD kort ger avdrag i kortavgiften om du t.ex har ett mastercard premium så betalar du 750kr/år istället för 1495kr/år.

Återkvalade precis för ett nytt år som Diamond. 3:e året i rad. Ser fram emot fler CU på de kommande resorna :)

Det är ju en avgift för att få ha en kredit, så ja, kanske?! Dock bör man väl i så fall, vid i varje fall någon gång under året faktiskt har utnyttjat krediten. Men i utgångsläget kommer nog SKV att klassa det som en privat levnadsomkostnad. Men det hade onekligen varit spännande att prova!

Toppen