Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jeg glæder mig til den dag der er prio A og prio B boarding og SAS faktisk håndhæver disse regler. Har lige boardet SK1407 fra ARN til CPH hvor der ikke var prio boarding og intet nævnt i mikrofonen omkring prio boarding.
Inte ens när de faktiskt kör prioboarding så spelar det så stor roll på dessa linjer för nästan alla har prio, men man tycker att de kunde anstränga sig lite. Reste London-Arlanda för någon vecka sedan och de körde prioboarding på en 737, men med 63pax i plus och ca 40pax med EBG/D/P i Go så blev det lite tjockt i priofållan.

Halloj!

Vad tror ni om detta?
Jag blev Diamond medlem i slutet av November. Har sedan dess ej kunnat ge bort ett guldkort. Även MasterCard kan ej se att jag är Diamond, så får ej heller halva årskostnaden på Premiumkortet.
Har pratat med supporten 2 gånger.
De säger att det är systemfel.
Första personen säger försök igen om en vecka. Detta var 2 veckor sedan. Nästa person säger att de troligtvis inte kan fixa det innan jul.
Jag undrar vad det är som är så svårt?
Bör jag be om kompensation och isåfall vad är rimligt?
Tycker det är väldigt lång tid och jag förlorar ju faktiskt pengar eftersom MasterCard ej kan se att jag ska ha avdrag på årsavgiften.

Tacksam för input

Halloj!

Vad tror ni om detta?
Jag blev Diamond medlem i slutet av November. Har sedan dess ej kunnat ge bort ett guldkort. Även MasterCard kan ej se att jag är Diamond, så får ej heller halva årskostnaden på Premiumkortet.
Första personen säger försök igen om en vecka. Detta var 2 veckor sedan. Nästa person säger att de troligtvis inte kan fixa det innan jul.
Tycker det är väldigt lång tid och jag förlorar ju faktiskt pengar eftersom MasterCard ej kan se att jag ska ha avdrag på årsavgiften.

Tacksam för input

Jag tycker inte du kan hävda någon kompensation förrän du faktiskt lidit någon skada av det.

Mastercard kan säkert reglera i efterhand med avdrag på någon månadsräkning bara när det väl rullar igenom systemet.

Lite gnäll: Blev EBD i mitten av November, men har fortfarande inte fått mitt Diamond-kort. Beställde själv nya bagagetaggar som kom inom nån vecka eller så. Försökte även beställa nytt EB-kort, men fick hela tiden felmeddelande. Mailade till slut Diamond-supporten i fredags och de beställde ett nytt kort åt mig.

Tycker det är lite trist av SAS att inte skicka kortet automatiskt efter drygt en månad. Jag kanske är småsint, men jag lägger alla mina ägg i SAS-korgen och har gjort 90+ flygningar med dem hittills i år, så nog borde de kunna visa lite mer uppskattning. Fick ju ett fint brev när jag blev EBG, men Guld blir ju i princip alla som flyger någorlunda regelbundet.

Halloj!

Vad tror ni om detta?

Tacksam för input

Jag blev åxå EBD i November och gav bort ett EBG för knappt två veckor sedan. Tror som Hachans att du kan få tillbaka halva årsavgiften i efterhand, men det kan ju bli krångligt att få till naturligtvis. Man vill ju att saker och ting ska fungera automatiskt. Lycka till!

Last edited by a moderator:
Jag blev åxå EBD i November och gav bort ett EBG för knappt två veckor sedan. Tror som Hachans att du kan få tillbaka halva årsavgiften i efterhand, men det kan ju bli krångligt att få till naturligtvis. Man vill ju att saker och ting ska fungera automatiskt. Lycka till!
De borde skicka ut ett välkomstpaket liknande det som skickades ut när diamond infördes. Och i paketet ska det vara bättre kvalitet på kortet, taggarna och kanske någon annan liten present. :)

Lite gnäll: Blev EBD i mitten av November, men har fortfarande inte fått mitt Diamond-kort. Beställde själv nya bagagetaggar som kom inom nån vecka eller så. Försökte även beställa nytt EB-kort, men fick hela tiden felmeddelande. Mailade till slut Diamond-supporten i fredags och de beställde ett nytt kort åt mig.

Tycker det är lite trist av SAS att inte skicka kortet automatiskt efter drygt en månad. Jag kanske är småsint, men jag lägger alla mina ägg i SAS-korgen och har gjort 90+ flygningar med dem hittills i år, så nog borde de kunna visa lite mer uppskattning. Fick ju ett fint brev när jag blev EBG, men Guld blir ju i princip alla som flyger någorlunda regelbundet.
Man får aldrig nytt ststuskort automatiskt, måste alltid beställas. Mitt gick ut för över ett år sedan men fungerar fortfarande.

Tackar!

Beställde för övrigt också nya bagagetaggar för ca 2 veckor sedan. De dök upp igår, enda problemet är att det är fortfarande EBG. Hahahaha

Toppen