Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Blev Diamond för första gången häromdagen, och har nu börjat läsa på om förmånerna. Ber om ursäkt om detta behandlats i denna enorma tråd. Jag har hittat en diskussion om rabatten, men behöver ett förtydligande.

Man skall få 30% rabatt när man bokar "Bästa tillgänglighets-biljetter". I all kommunikation från SAS så står det: 14 dagar innan. Jag gissar att detta är minst 14 dagar innan? Hur vet man att får rabatten? Kollade en resa nu GOT-CPH-IAD-CPH-GOT, den skulle kosta 160000p, är det rimligt att tro att det är med 30% rabatt?

Tack!
Kolla samma resa utan att vara inloggad

Man skall få 30% rabatt när man bokar "Bästa tillgänglighets-biljetter". I all kommunikation från SAS så står det: 14 dagar innan. Jag gissar att detta är minst 14 dagar innan? Hur vet man att får rabatten? Kollade en resa nu GOT-CPH-IAD-CPH-GOT, den skulle kosta 160000p, är det rimligt att tro att det är med 30% rabatt?
Jag antar att du sökte efter Business Saver, då ser det korrekt ut. Det ska kosta 231k ordinarie. Vid bokning minst 14 dagar innan och betalning 100% med poäng så är det fasta tabeller för poänguttag som gäller...
SAS points charts - SAS

Edit: fick lägga till text som mystiskt försvann vid första skrivningen, vilket jag missade

Vid bokning minst 14 dagar innan och betalning 100% med poäng så är det fasta tabeller för poänguttag som gäller...
Rörligt pris baserat på ordinarie biljetters efterfrågan väl? Poängen i tabellen är från-priser.

Edit: du verkar ha rätt, det ser inte ut att skilja något i poängpris. Bra att veta!

Last edited:
Hur lång tid brukar det ta innan SAS skickar ut nya taggar osv när man blivit Diamond? Inte ens fått ett välkomstmail. Blev Diamond sista veckan i juni. Mastercard hade ett nytt kort i min brevlåda 5 dagar efter att poängen reggats, men från SAS inte ett ljud.

Hur lång tid brukar det ta innan SAS skickar ut nya taggar osv när man blivit Diamond? Inte ens fått ett välkomstmail. Blev Diamond sista veckan i juni. Mastercard hade ett nytt kort i min brevlåda 5 dagar efter att poängen reggats, men från SAS inte ett ljud.

Kommer ingenting med automatik från SAS. Vill du ha bagagetaggar måste du beställa det själv.

Fick du inte taggar med Mastercardet? Har för mig att man ska få det den vägen om man har ett SAS cobranded kort.

Jag fick bagagetaggar med samma brev som det nya MasterCardet. Tog inte många dagar. Inte ett ljud från SAS.

Inga taggar med Mastercardet. Taggarna är väl ett litet problem iofs. Enkelt att beställa, kollegan fick dock ett mail med länk till goodiebag shoppen.

Tycker det är märkligt att SAS inte ens har en automatfunktion som skickar ut ett mail till nya Diamond medlemmar.

Toppen