Tack för en inblick i denna glamorösa värld... Får se om jag får lite mer courtesy upgrades, fått de ett antal gånger både inrikes och longhaul. plus/business.Du kan få Courtesy Upgrade på longhaul (om du inte redan reser i Business)
Alltid gratis dryck när du reser med SAS
Bättre % på dina bud på plusgrade
Möjlighet att ge bort EBG
Högre förtur på standbylistor
Billigare årsavgift på SAS Mastercard Premium
Inbjudan till Diamond Events
Förtur på vissa kampanjer (brukar gå att boka någon dag innan gold kan boka)
Det är 8 saker jag direkt kan komma på som är en fördel med Diamond.
Courtesy Upgrades (CU) hos SAS är något som enbart delas ut till EBD och högre och kan bara ske på longhaul och man får alltid ett mail som berättar att man fått just detta.Tack för en inblick i denna glamorösa värld... Får se om jag får lite mer courtesy upgrades, fått de ett antal gånger både inrikes och longhaul. plus/business.
En gång per år blir man inbjuden till Meet & Greet i de 3 huvudstäderna där man får prata med massa personer på ledande positioner samt lyssna på lite snack om vad som kommer (brukar inte vara några stora nyheter).Resterande är ju inte "jätte" intressant. Hade åtminstone hoppats på ett personligt brev på posten haha... Kanske trodde för mycket, om nivån!
Kikat lite på diamonds event, dem som ligger ute nu verkar rätt "gloomy". Brukar de vara roligare events under året?
Ohh okej! De visste jag inte...Courtesy Upgrades (CU) hos SAS är något som enbart delas ut till EBD och högre och kan bara ske på longhaul och man får alltid ett mail som berättar att man fått just detta.
Det du har upplevt är med största sannolikhet opups eller "Complimentary upgrade", något man kan få när plan är överbokade eller om de bara vill vara snälla av någon anledning. Dessa kan delas ut till vem som helst men baseras ofta på status. Det är dock viktigt att skilja på dessa och en Courtesy Upgrade som är en specifik förmån enbart för Diamonds och Pandions.
Förslagsvis läser du i forumetOhh okej! De visste jag inte...
Var kan jag läsa mer om Courtesy Upgrades, har de en sida om detta?
Jo då har jag haft jäkla tur med alla complimentary upgrades. Trodde de berodde på att jag var guld.![]()
Hej på er!
Fråga: Ska det stå SK*G på boardingkortet eller ska det stå SK*D när man är EBD? Jag tänker att SK*G är korrekt för att andra *A bolag ska förstå? Vad det står på boardingkortet bekommer mig egentligen inte, men skälet till min fråga är att jag den senaste tiden har fått påtalat att det står EBG både i personalens system och på passagerarlistorna. Nu senast var det kabinchefen som på eget bevåg kom fram till mig och sa att hon såg att jag höll i ett EBD kort men att hon enligt passagerarlistan inte skulle ha några EBD ombord. Hon var jättevänlig och visade mig svart på vitt att så också var fallet. Det stod klart och tydligt EBG vid mitt namn.
I mina bokningar står det alltid EBD och jag bokar alltid själv på sas.se. På mina boardingkort står det alltid SK*G.
Både kundtjänst och inloggning på sas.se säger/visar det jag redan vet, att jag är EBD. Hur kommer man vidare när ingen verkar veta vad som är fel?
Ps. Jag har varit EBD i över 2 år och är redan kvalificerad för min nösta period så det är ingen eftersläpning som var kundtjänst ursprungliga förklaringar. Ds.
Tack på förhand!
Det troliga är att när man bokar var man EBG (det stämmer ju dock inte för dig) då är det vad som syns i systemen. Man måste själv be om att det ska uppdatera detta för att det ska bli rätt i papperna.Hej på er!
Fråga: Ska det stå SK*G på boardingkortet eller ska det stå SK*D när man är EBD? Jag tänker att SK*G är korrekt för att andra *A bolag ska förstå? Vad det står på boardingkortet bekommer mig egentligen inte, men skälet till min fråga är att jag den senaste tiden har fått påtalat att det står EBG både i personalens system och på passagerarlistorna. Nu senast var det kabinchefen som på eget bevåg kom fram till mig och sa att hon såg att jag höll i ett EBD kort men att hon enligt passagerarlistan inte skulle ha några EBD ombord. Hon var jättevänlig och visade mig svart på vitt att så också var fallet. Det stod klart och tydligt EBG vid mitt namn.
I mina bokningar står det alltid EBD och jag bokar alltid själv på sas.se. På mina boardingkort står det alltid SK*G.
Både kundtjänst och inloggning på sas.se säger/visar det jag redan vet, att jag är EBD. Hur kommer man vidare när ingen verkar veta vad som är fel?
Ps. Jag har varit EBD i över 2 år och är redan kvalificerad för min nösta period så det är ingen eftersläpning som var kundtjänst ursprungliga förklaringar. Ds.
Tack på förhand!
Det troliga är att när man bokar var man EBG (det stämmer ju dock inte för dig) då är det vad som syns i systemen. Man måste själv be om att det ska uppdatera detta för att det ska bli rätt i papperna.
Det kommer dock stå SK*G på boardingkortet då det är högsta officiella statusen inom Star Alliance.
Låter som att det är SK IT i farten igen...