Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Min kvalificeringsperiod gick ut den 31 maj och jag hade uppnått Diamondnivå med råge. Har dock inte fått det sedvanliga mailet från SAS med "Ett nytt år som Diamantmedlem! Tack för att du reser med oss" och inte heller något nytt kort med förlängd giltighetstid. Någon annan som upplevt samma problem?

Samma för mig och jag kan inte heller dela ut något guldkort då system säger att jag förbrukat min quota i perioden

Äntligen fick jag de 4 sista flygningarna registrerade för att nå diamant. Exakt två månader innan min kvalificeringsperiod tog slut. Nu ska jag beställa ett MC premiumkort och skaffa 4 biobiljetter.

224131c8913018fc077dff36f7ce8c3b.jpg

68c40d15eb65b805d33ccc99e3c2b23d.jpg

Nytt EBD säkrat med 4 månaders marginal. Absolut ingen nyhet, men det är klart att mina årliga 120k baspoäng ger ett ytterst minimalt mervärde jämfört mot någon som har AMEX Elite och drar in 25k poäng. Det är vad det är antar jag...

Tur att man har en semester att se fram emot! För att inte tala om höstens resande !

Så var jag också SAS diamant. Och vad händer nu?
Inte är de roligare att åka från Arlanda. Någon som har en idé vad som är bättre med diamant än guld... flygupplevelsen är fortfarande lika grå. :(
Du kan få Courtesy Upgrade på longhaul (om du inte redan reser i Business)
Alltid gratis dryck när du reser med SAS
Bättre % på dina bud på plusgrade
Möjlighet att ge bort EBG
Högre förtur på standbylistor
Billigare årsavgift på SAS Mastercard Premium
Inbjudan till Diamond Events
Förtur på vissa kampanjer (brukar gå att boka någon dag innan gold kan boka)

Det är 8 saker jag direkt kan komma på som är en fördel med Diamond.

Toppen