Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Handbagage som inte får plats under stolen är INTE handbagage.
Vadå förtur för väskor som egentligen är för stora för att vara handbagage, var hittar du den regeln ?
Är de regler som de som skiter i de riktiga reglerna hittar på ?
Får verkligen en vanlig kabinväska med de största måtten plats under stolen?
 
Får verkligen en vanlig kabinväska med de största måtten plats under stolen?
Japp

Så här skriver SAS om handbagage:
Du kan ta med en kabinväska (högst 8 kg och 55 x 40 x 23 cm (H x B x D)) och en handväska eller datorväska (40 x 30 x 15 cm (H x B x D) ombord.

Alla tax-free-varor du köper på flygplatsen måste få plats i ditt handbagage. Av säkerhetsskäl måste du lägga ditt handbagage under sittplatsen framför dig. Du kan lägga ytterkläder i förvaringsboxen ovanför sittplatsen.


Och en bild som illustrerar det hela:
1493032395464.png


Källa:
Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat - SAS
 
Handbagage som inte får plats under stolen är INTE handbagage.
Vadå förtur för väskor som egentligen är för stora för att vara handbagage, var hittar du den regeln ?
Är de regler som de som skiter i de riktiga reglerna hittar på ?

Japp

Så här skriver SAS om handbagage:
Du kan ta med en kabinväska (högst 8 kg och 55 x 40 x 23 cm (H x B x D)) och en handväska eller datorväska (40 x 30 x 15 cm (H x B x D) ombord.

Alla tax-free-varor du köper på flygplatsen måste få plats i ditt handbagage. Av säkerhetsskäl måste du lägga ditt handbagage under sittplatsen framför dig. Du kan lägga ytterkläder i förvaringsboxen ovanför sittplatsen.


Och en bild som illustrerar det hela:
1493032395464.png


Källa:
Bagage/handbagage: incheckat, försenat, skadat eller förlorat - SAS

Vem har pratat om väskor som är för stora för att vara handbagage? Jag pratar om handbagage.

Och om de får plats under stolen beror på vilken kärra man åker med och var man sitter.

Förstår inte riktigt vad som är svårt med att göra som personalen säger egentligen...
 

Agö

Medlem
Vem har pratat om väskor som är för stora för att vara handbagage? Jag pratar om handbagage.

Och om de får plats under stolen beror på vilken kärra man åker med och var man sitter.

Förstår inte riktigt vad som är svårt med att göra som personalen säger egentligen...
Problemet är ju att personalen inte gjort som de ska från första början i aktuellt fall. Denne passagerare ska inte tillåtas boarda med den mängd handbagage som målas upp ovan. Jag ser ingen anledning att andra passagerare ska "drabbas" av detta.
 
Fast det är ju så att handbagage som går in under sätet skall ligga där, om det inte finns plats i overhead bins. Bara för att man slänger upp sin portfölj, kasse eller rygga först innebär det ju inte att man skall försena flighten för att man måste skicka ner bagage som inte går in under stolen ner i cargo. Det informerar de ju om när man boardar när det är mycket folk.

Just saying...
Frågan är varför skall TS få ge sig och inte plussaren ? Båda hade ju handbagage.
 

OnAir

Medlem
Nu har jag som ny Diamond testat på både intikes- och utrikesresa. Förstår mig inte alls på klagomuren här inne. Det är precis så underväldigande som förväntat, visserligen. Men utan minsta erkännande när jag ska sträcka mig fram att betalan för min dryck och macka så vips vet flygvärdinnan hur ett Diamond-kort ser ut och jag behöver bara betala för mackan. VIP! :D
 

palmen

Moderator
Då var man EBD för första gången, efter drygt 1,5 år som medveten resenär (tack alla på forumet, det har varit till stor hjälp!). I juli kommer nästa stora resa, man får väl se om man märker någon som helst skillnad.
Nu är bara frågan till vem man ska ge ett guldkort.
Ge det till någon som förtjänar det och med lite coaching kanske de behåller guld eller råkar bli Diamond :)
 
Toppen