Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Vår dotter som nu är 18 år sa för ett antal år sedan vid en familjeresa "livet före och efter tillgång lounger är som olika resor".
Vi har inte åkt charter sedan barnen var små (nu 18 och 16) så de senaste 10 årens resor är egenplanerade.
Först blev de billigaste flighterna oavsett allians men efter att jag och hustrun blev EBG är det Star Alliance som gäller om inte priset är alltför högt, numera är vi båda EBD.

SAS älskar oss Diamonds.

4f9b385376a3defcb25d2994d9684247.jpg
Riktigt frekventa resenärer har sitt EBD-kort avbrutet eller tejpat. Det är det som är (den inofficiella) nivån efter EBD. ;)

Snart 11 år. Rolig? Gullig? Nja, tuff kravställare i alla fall. :)

Som sagt, jag vågar ju inte gå emot dotterns önskan att jag ska behålla diamantkortet så det blev till att boka en milage run biljett till New York i höst för 3000 kronor. Ett ganska bra pris tycker jag. Självklart fick det bli en biljett till henne också.

Och som ett brev på posten så frågade ju yngste sonen varför inte han fick följa med, så då fick det bli två biljetter till, en till honom och en till mig en annan helg under hösten. Samma priser. Jag vet, jag är alldeles för snäll. :)

Som sagt, jag vågar ju inte gå emot dotterns önskan att jag ska behålla diamantkortet så det blev till att boka en milage run biljett till New York i höst för 3000 kronor. Ett ganska bra pris tycker jag. Självklart fick det bli en biljett till henne också.

Och som ett brev på posten så frågade ju yngste sonen varför inte han fick följa med, så då fick det bli två biljetter till, en till honom och en till mig en annan helg under hösten. Samma priser. Jag vet, jag är alldeles för snäll. :)
Klockrent hur du lyckas sälja in 2 resor till dig själv med att ta med ett av barnen på varje resa :)

Kaos i dag da det kom snø på Gardermoen - flyplassen blir en stadig større parodi. Lang kø på ombooking etter som flyet til Oslo ble kansellert. Ble plukket ut av køen, booket om til annen routing med samme tidspunkt for ankomst til Nord Norge. Fikk endog oppgradering til Plus :)
Enkelte ganger er det greit med Diamond......

Sådär, då var ett ebd år ytterligare lagt till handlingarna. Kom till och med ihåg både goodie bag och ge bort guld innan perioden tog slut den här gången!

Nu full fart mot nästa renewal. Första flighten den 3e, och flyger jag bara det jag har bokat hittills så är jag en god bit mer än halva vägen dit!
50f0350d0016e21d3ddb1ce8261633c6.jpg

Fan vad trött jag är på SAS nu.
Det där Diamantkortet kan de ta och xx%&vS(# med.
Titt som tätt får man höra, det blir 95 kr tack, när man beställer en GT på Europaflygningarna.
Idag rann sinnet lite över för när en eftersläntrare kommer ombord med handbagageväskan, dataväska större än handbagaeväskan, portfölj och shoppingbag så stuvar flygvärdinnan febrilt i hyllorna.
Han sitter i Plus och jag som tänker på skattepengarna bokar alltid ekonomi light då man ändå får ta med väskor gratis på diamantkortet, sitter alltid på första raden efter plus.
Flygvärdinnan som lyckas stuva undan allt utom jättehandbagageväskan rycker plötsligt ut min ryggsäck och frågar vems det är, det är min svarar jag.
- Då får du ta den och sätta den under stolen framför dig.
Där rann sinnet över en smula på mig.
Jag frågade hur det kom sig att det var viktigare att hans bagage kom upp och att jag skulle sitta och trängas med min ryggsäck.
Jag fick inget svar utan bara en skitsur blick.
Jag frågade då om detta var en ny bonus för oss diamantkortsinnehavare som väljer att flyga ekonomiskt, att vi ska väljas ut till att plocka bort vårt handbagage till förmån för de som tar med sig tre eller fyra handbagage.
Ännu surare blick till svar och hon tryckte in min ryggsäck ovanpå någons shoppingkassar så idioten kunde lägga upp sin väska som för övrigt kastade sand i mitt hår på platsen där jag haft min ryggsäck.

När det blev dags för servering fick jag frågan - Ska du ha nått eller ?.

Vad fan får man extra för att man har ett diamantkort och reser som fan med SAS, inte ett piss.
Ska börja sondera hur det ser ut med BA.

Toppen